This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vivacity blauwe rook

Status
Not open for further replies.

Jeffrost

Well-Known Member
hey,
ik heb een vivacity sportline (varioplaatje is eruit) en als hij een paar uur stil heeft gestaan en dus een beetje is afgekoeld dan start hij vaak moeilijk. Dat is opzich geen probleem want met kicke gaat hij altijd aan. Het probleem is alleen dat als hij dan aan is hij ff totaal geen kracht heeft en als je dan gas geeft er enorm veel blauwe rook uit de uitlaat komt maar je niet vooruit gaat (je hoort wel dat de motor toeren maakt).

Iemand enig idee wat het kan zijn en eventueel hoe je het kan verhelpen?
alvast bedankt

mischien zit je uitlaat een beetje dicht oid .

hoeveel die rookt licht hoogstens aan welke olie je gebruikt , verder zijn er geen oorzaken bij zo'n ding.

heb je wel de luchtschroef afgesteld? deze zal maximaal 1,5 slag uitmogen staan ,en meestal staan ze verder uit , dan starten en rijden ze vaak niet optimaal. verder is het belangrijk dat de carburateur en alle sproeiers goed schoon zijn , vooral de stationairsproeier.

is het na paar sec volgas te rijden (20 km per uur ga je dan ong) er dan uit?
want diot heb ik ook
moet je de carburateur schoonspoelen, mijn pa zegt dat tenminste, moet het zelf nog doen. maar je mag nooit schoonspuiten
wel spoelen

Status
Not open for further replies.