vivacity afstelling?

Hotartifact

New Member
hallo,

ik ben de afgelopen weken bezig geweest mijn vivacity af te stellen maar ik kom er maar niet achter wat nou het beste is
met een sproeier 62 houd hij altijd in als van 1/2 naar vol gas gaat en de top is 55km/h
met een sproeier 64 houd hij niet in en maakt veel toeren met weinig vermogen met een top van 60km/h
met sproeier 66 houd hij alleen in als hij koud is (duur 2 seconden voordat hij op gang komt) en maakt minder toeren maar trekt harder met een top van 65km/h en af en toe houd hij in van 3/4 naar vol gas wanneer warm (denk meer dat dit me rollen zijn)

lichtere rollen maken alleen meer toeren en geen extra trekkracht (8gram). met 7.5 gram komt hij amper vooruit
alle keeringen zijn 3 weken oud

setup:
Octane 101 Std cilinder (gietijzeren)
std carb
sito plus 568 uitlaat
geen aanpassingen aan luchtfilter/luchthuis
8.5g rollen
malossi wit drukveer
1mm varioring
DMP std membraam met carbon kleppen (3 weken oud en de oude was stuk)

weet iemand hier raad mee?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kleur goede bougie.jpg
ga een stukje rijden en kijk dan hoe je bougie er uitziet pas op hij kan een beetje heet zijn als je bougie koffiebruin is dan is je afstelling goed kom je er niet uit met het plaatje er zijn genoeg andere plaatjes maar ik denk dat je er hiermee wel uit komt
 
View attachment 53421
ga een stukje rijden en kijk dan hoe je bougie er uitziet pas op hij kan een beetje heet zijn als je bougie koffiebruin is dan is je afstelling goed kom je er niet uit met het plaatje er zijn genoeg andere plaatjes maar ik denk dat je er hiermee wel uit komt
View attachment 53421
ga een stukje rijden en kijk dan hoe je bougie er uitziet pas op hij kan een beetje heet zijn als je bougie koffiebruin is dan is je afstelling goed kom je er niet uit met het plaatje er zijn genoeg andere plaatjes maar ik denk dat je er hiermee wel uit komt
Al gedaan maar kwam er niet uit. Dit is met 64 sproeier
 

Attachments

  • IMG_20200322_150142.jpg
    IMG_20200322_150142.jpg
    59.8 KB · Views: 17
Je drukveer is ook te licht. Standaard drukveer van een vivacity/speedfight komt overeen met een malossi geel.

En verder, nergens last van valse lucht? Dit kun je gemakkelijk testen door je scooter stationair te laten lopen en dan met bijvoorbeeld remreiniger op plekken te spuiten waar hij valse licht kan trekken (membraam, Carburateur, luchtfilter etc). Als hij hoger in toeren gaat lopen tijdens het spuiten trekt hij valse lucht.

OH en natuurlijk niet met remreiniger bij je uitlaat spuiten om te kijken of die misschien niet goed afsluit. Je kunt waarschijnlijk zelf wel invullen wat er dan gebeurt.
 
Je drukveer is ook te licht. Standaard drukveer van een vivacity/speedfight komt overeen met een malossi geel.

En verder, nergens last van valse lucht? Dit kun je gemakkelijk testen door je scooter stationair te laten lopen en dan met bijvoorbeeld remreiniger op plekken te spuiten waar hij valse licht kan trekken (membraam, Carburateur, luchtfilter etc). Als hij hoger in toeren gaat lopen tijdens het spuiten trekt hij valse lucht.

OH en natuurlijk niet met remreiniger bij je uitlaat spuiten om te kijken of die misschien niet goed afsluit. Je kunt waarschijnlijk zelf wel invullen wat er dan gebeurt.

heeft dit impact op de afstelling van de carb?

volgens meerdere mensen zou een witte gelijk zijn aan een standaard (de ene zegt wit en de andere geel) ben voor de witte gegaan omdat de octane 101 cilinder merkbaar minder vermogen heeft als de standaard cilinder en er een rode inzat toen ik heb kocht in combinatie met 3x7 gram en 3x9 gram rollen

is het erg als ik hem laat zitten? heb tot nu toe geen last gehad van een slippende riem en of dipjes namelijk
 
Nee, een drukveer heeft verder geen invloed op de afstelling van je carburateur. Wel heeft het invloed op de rest van je afstelling zoals het toerenverloop.

Je bougie ziet er op het eerste oog goed uit. Maar voor een nauwkeurige meting kun je het beste een nieuwe bougie gebruiken, hiermee een stukje gaan rijden en dan de kleur bekijken.

Een 'perfecte' afstelling ga je trouwens nooit krijgen aangezien je nog een vario ring heb. Daarna zul je altijd lastig hebben van overtoeren op topsnelheid.
Ik dacht trouwens dat Peugeot blokjes een vario plaat hadden? Waar heb je deze ring vandaan en past hij uberhoud goed over je glijbus?
 
Nee, een drukveer heeft verder geen invloed op de afstelling van je carburateur. Wel heeft het invloed op de rest van je afstelling zoals het toerenverloop.

Je bougie ziet er op het eerste oog goed uit. Maar voor een nauwkeurige meting kun je het beste een nieuwe bougie gebruiken, hiermee een stukje gaan rijden en dan de kleur bekijken.

Een 'perfecte' afstelling ga je trouwens nooit krijgen aangezien je nog een vario ring heb. Daarna zul je altijd lastig hebben van overtoeren op topsnelheid.
Ik dacht trouwens dat Peugeot blokjes een vario plaat hadden? Waar heb je deze ring vandaan en past hij uberhoud goed over je glijbus?
De ring past er goed overeen, overtoeren word beperkt door een toerenbegrenzer dus klimmen na het einde van de vario doet hij niet.

Vind het wel raar dat de luchtschroef 1 slag uit moet om optimaal te draaien
 
Denk dat je gewoon een kut cilinder hebt gekocht.. 101 octane maakt sommige dingen wel goed, maar bij cilinderkoppen en cilinders kan je beter bij weg blijven.. Het loopt gewoon niet zoals een originele cilinder dat wel doet.

En een DMP membraan is ook een drol wat je gekocht hebt.. Dan kan je beter nog een DR membraan erin zetten. Anders zoek gewoon een originele.
 
Denk dat je gewoon een kut cilinder hebt gekocht.. 101 octane maakt sommige dingen wel goed, maar bij cilinderkoppen en cilinders kan je beter bij weg blijven.. Het loopt gewoon niet zoals een originele cilinder dat wel doet.

En een DMP membraan is ook een drol wat je gekocht hebt.. Dan kan je beter nog een DR membraan erin zetten. Anders zoek gewoon een originele.
Sorry had geen geld voor beter en heb de scooter elke dag nodig dus kon niet sparen voor beter.
Dat membraan ziet er exact hetzelfde uit als het origineel en had de klepjes vervangen met het orgineel, dit maakt toch geen verschil dan?
 
Het standaard membraan werkt het beste op dat blok.. Ga je dat veranderen krijg je afstelling problemen en hij gaat dan ook veel minder zuiniger om met de brandstof .

Zelf al een Malossi vl9 , hebo, topperformance erop gehad.. Deed het allemaal eerder slechter dan beter.
 
Back
Top