vivacity afstel probleem

Tijn07

New Member
Hoi ik heb een vivacity gekocht, lang stil gestaan) Toen ik hem ophaalde liep hij ongeveer 50 km . Toen 2 keer vol door de regen en hij liep steeds langzamer totdat nu amper rijd.
(hoeft niet aan regen te liggen)
ik heb benzine kraantje vervangen en luchtfilet schuim maar hij startte niet. carburateur heb ik schoongemaakt en sproeier maar hij starte nog niet maar als ik remreiner in de carb spuit doet die het maar totaal geen touren
nou denk ik aan de volgende oplossingen:
- Miss staat de choke erop maar weet niet hoe ik dat moet zin en dat die daarom niet op touren komt
- de bougie misschien versleten hij start opsich makkelijk maar komt niet op touren
- afstellen met sproeiers wat ik raar zou vinden van ik heb niks echt veranderd
- zou het een warmloper kunnen zijn of start die dan helemaal niet

hij heeft geen valse lucht maar ik denk dat het ergens rond carburateur zit of hoeveelheid bezine/lucht
ben trouwens overgegaan op zelf mengen maar dat kan geen probleem zijn

graag tips
 
Advertisement - register to remove this

Heb je in totaal 2x gereden of meerdere malen, onder andere 2x vol door de regen?

Ik zou in de eerste instantie testen of je bougie wel vonkt, een nieuwe plaatsen kan nooit kwaad en kost maar een paar euro.

De compressie kan je (laten) opmeten om te kijken of je wellicht een warmloper hebt.
 
Heb je in totaal 2x gereden of meerdere malen, onder andere 2x vol door de regen?

Ik zou in de eerste instantie testen of je bougie wel vonkt, een nieuwe plaatsen kan nooit kwaad en kost maar een paar euro.

compressie kan je (laten) opmeten om te kijken of je wellicht een warmloper hebt


Onder andere 2 keer door regen
Hij vonkt wel maar heeft het dan alsnog nut om te vervangen
Heb zat compressie merk ik qua kickstart

Meer oplossingen welkom
 
Als ik deze scooter zou repareren met dit verhaal dan zou een nieuwe bougie geen overbodige luxe zijn,
en mocht er nog geen waterdichte bougiedop op zitten zou ik die ook zeker vervangen.
Bij Peugeot vertikaal kan er nog wel eens spatwater bij de bougiedop komen en er zelfs in komen ,
waar door soms zelfs heel de scooter uit valt.

Daar naast zou ik het membraan na kijken en voor de zekerheid even nieuwe benzine er in als die lang stil stond zoals je zei.
 
Ala ie lang heeft stil gestaan check ook meteen ff je massa punten en maak ze ff schoon. En ook al vonkt een bougie wil niet zeggen dat ie goed werkt. Voor die 6 euro kan het nooit geen kwaad een andere te monteren.
 
Membraam al gechecked? Mag geen licht of benzine door kunnen druppelen als je hem recht houd. En stop maar ff met remmenreiniger spuiten in de hoop dat ie het dan ineens doet. Moet gewoon zonder remmenreiniger starten.
Maare ik las net dat je je benzine kraantje had vervangen he. Staat ie wel open of zit je vacuum wel goed.aangesloten?
 
Membraam al gechecked? Mag geen licht of benzine door kunnen druppelen als je hem recht houd. En stop maar ff met remmenreiniger spuiten in de hoop dat ie het dan ineens doet. Moet gewoon zonder remmenreiniger starten.
Maare ik las net dat je je benzine kraantje had vervangen he. Staat ie wel open of zit je vacuum wel goed.aangesloten?
Vacuüm maar zit goed hij komt gewoon niet op touren
Post automatically merged:

Vacuüm maar zit goed hij komt gewoon niet op touren
Ik ga membraam checken
 
Vacuüm maar zit goed hij komt gewoon niet op touren
Post automatically merged:


Weet je dat heel zeker? Want met een vonk en goed vacuum zou die toch moeten blijve n draaien.


Valse lucht zal ie ook wel trekken gok ik. Blij
F je in elk geval ff lekker bezig


Staat je blok trouwens niet gewoon vol met water van die regenbui?
 
Hoe kom ik bij het membraam? Had van een vriend gehoort dat eerste spruitstuk eraf moest maar dat lukt niet want een boutje is zegmaar een punt en kan je niet draaien iemand een oplossing?
 
Back
Top