Vivacity 70cc

TheKozz

Member
Hallo allemaal, heb dit weekend een malossi sport 70cc onder mijn vivacity 2005 gezet.
Hij heeft 12mm carb met nu sproeier 82 erin.
Luchtstelschroef heb ik ander halve slag open gezet.
Als eerste, Als ik em start moet ik perse gas geven zodat ie blijft lopen als ik stop dat slaat ie af.
Ten tweede, ookal geef ik volgas alsnog gaat ie niet vooruit.
Ligt dit aan de lucht de benzine of rollen of kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen?
Heb even een video gemaakt de kenners weten hier vast wel raad mee. Er zit geluid bij.
Hier een linkje:
 
Advertisement - register to remove this

Zo ver ik weet geld 1 1/2 open niet voor gurtner.

Probeer eens een wat grotere sproeier.
Het word echt een feest om dit af gesteld te krijgen (als je dat al lukt)
 
Heb sproeier 92 erin gezet nog steeds t zelfde... van mij hoeft afstelling niet perfect te worden (natuurlijk t liefst wel) maar gaat er vooral om dat ik gewoon even zo nu en dan kan blazen.
 
Ik denk dat het luchtfilter je toch problemen geeft. Dit houd als je gas voor de helft open houd en je draait dan nog verder gewoon in op het filter.
Dat ding is maar heel beperkt en werkt eigenlijk alleen maar goed op 50cc.

Nou zie ik dat je wel het deksel eraf had gehaald en ietsie beter gaat. Maar als je die erop zet word het een grote vacuum box.
 
Ja merk in inderdaad ook zodra ik een luchtfilter met begrenzer er nog in zet start ie nauwelijks.
Maar wat kan ik doen? Kom nu niet eens vooruit.
Ik hoor mwaaaapp maar doet niks.
Powerfilter is troep lees ik overal. Maarja wat zijn verder mijn opties?
 
Is het niet een idee om een ander spruitstuk voor een grotere carb erin te zetten? Een 17,5 of 19 ofzo? Dan kan ik daarop weer een ander luchtfilter zetten. Of is dit in theorie mooier als in de praktijk?
 
Het probleem met het luchtfilter is dat er geen grotere eronder kan, althans niet vanuit fabriek ontworpen..voor het 50cc model.

Het ding is zo ontworpen dat het gewoon voldoet voor een 50cc motor (met beperkte ruimte onder het frame).. Dus met een 50cc cilinder zou je er geen problemen ermee moeten onder vinden.

Er is wel een oplossing voor te vinden..

Voor TSDI injectie systeem is er voor het vertikale blok van een peugeot looxer een ander spruitstuk met rubber te vinden.
Normaal zit er in dat spruitstuk een gasklep system.. Laat het model nou zo ongeveer kwa maten overkomen met een echte carburateur..

Dus ik denk dat je in dat spruitstuk wel een carburateur in kan steken:

s-l1600.jpg


Dan heb je een insteek carburateur nodig en een Peugeot 100cc luchtfilter compleet met manchet voor de carburateur.

Je kan er overigens ook het originele luchtfilter eronder zetten van de TSDI looxer.. Dan is de box wel het zelfde, maar het aansluit rubber is dan anders.
 
Het is voornamelijk het filter, begrijp ik dat goed. Kun je niet iets met een ander filter proberen ? Je hebt allerlei materialen zoals die in de wasmachine gaan. Die zijn luchtiger en laten veel meer door. Misschien het proberen waard door er een op maat te knippen.
 
Het probleem met het luchtfilter is dat er geen grotere eronder kan, althans niet vanuit fabriek ontworpen..voor het 50cc model.

Het ding is zo ontworpen dat het gewoon voldoet voor een 50cc motor (met beperkte ruimte onder het frame).. Dus met een 50cc cilinder zou je er geen problemen ermee moeten onder vinden.

Er is wel een oplossing voor te vinden..

Voor TSDI injectie systeem is er voor het vertikale blok van een peugeot looxer een ander spruitstuk met rubber te vinden.
Normaal zit er in dat spruitstuk een gasklep system.. Laat het model nou zo ongeveer kwa maten overkomen met een echte carburateur..

Dus ik denk dat je in dat spruitstuk wel een carburateur in kan steken:

s-l1600.jpg


Dan heb je een insteek carburateur nodig en een Peugeot 100cc luchtfilter compleet met manchet voor de carburateur.

Je kan er overigens ook het originele luchtfilter eronder zetten van de TSDI looxer.. Dan is de box wel het zelfde, maar het aansluit rubber is dan anders.
Ben even gaan zoeken en kom nergens een 100Cc luchtfilter van Looxer tegen. Hoewel dit wel als een prima idee klinkt.

Maar ik vraag me ook af als ik het luchtfilter eraf haal en ik geef dan gas is t precies t zelfde verhaal. lijkt me niet dat de lucht dan alsnog begrensd word toch?

En is t ook niet toevallig mogelijk om aanpassing te doen waarop wel een ander merk luchtfilter past?
 
Heb sproeier 92 erin gezet nog steeds t zelfde... van mij hoeft afstelling niet perfect te worden (natuurlijk t liefst wel) maar gaat er vooral om dat ik gewoon even zo nu en dan kan blazen.
Natuurlijk moet je afstelling wel perfect zijn anders ben je na een dag "blazen" toch ver uitgeblazen. En over het luchtfilter.begrenzing verhaal boor een gat in de behuizing van het filter of zit die lange plastic slurf.er nog aan die in je frame eindigt vanaf het filter.er nog.in? Die kun je er ook uit halen zodat er meer.lucht naar binnen kan. Maar beter gewoon een 17.5mm carb halen want dit is natuurlijk vrij nutteloos om hier serieus tijd in te steken met half af te stellen
 
Natuurlijk moet je afstelling wel perfect zijn anders ben je na een dag "blazen" toch ver uitgeblazen. En over het luchtfilter.begrenzing verhaal boor een gat in de behuizing van het filter of zit die lange plastic slurf.er nog aan die in je frame eindigt vanaf het filter.er nog.in? Die kun je er ook uit halen zodat er meer.lucht naar binnen kan. Maar beter gewoon een 17.5mm carb halen want dit is natuurlijk vrij nutteloos om hier serieus tijd in te steken met half af te stellen
Zeker waar en wil ook best een 17,5 carb halen alleen zoals eurokit hierboven ook al schreef, er is volgensmij geen passend luchtfilter voor Peugeot verticaal op de powerfiltertjes na.
 
Maar om nog even terug te komen op mijn vraag over als ik het luchtfilter eraf haal. Hoe kan het dan zijn dat ie alsnog precies t zelfde doet? Want dan wordt toch nergens de lucht begrensd?

Enneh zie afentoe 100Cc vivacity’s langskomen en die moeten toch ook een passend luchtfilter hebben? Of zijn die nergens te verkrijgen?
 
Ben even gaan zoeken en kom nergens een 100Cc luchtfilter van Looxer tegen. Hoewel dit wel als een prima idee klinkt.

Maar ik vraag me ook af als ik het luchtfilter eraf haal en ik geef dan gas is t precies t zelfde verhaal. lijkt me niet dat de lucht dan alsnog begrensd word toch?

En is t ook niet toevallig mogelijk om aanpassing te doen waarop wel een ander merk luchtfilter past?
100cc luchtfilter is voor peugeot vivacity 100 en peugeot speedfight 100.
Post automatically merged:

Natuurlijk moet je afstelling wel perfect zijn anders ben je na een dag "blazen" toch ver uitgeblazen. En over het luchtfilter.begrenzing verhaal boor een gat in de behuizing van het filter of zit die lange plastic slurf.er nog aan die in je frame eindigt vanaf het filter.er nog.in? Die kun je er ook uit halen zodat er meer.lucht naar binnen kan. Maar beter gewoon een 17.5mm carb halen want dit is natuurlijk vrij nutteloos om hier serieus tijd in te steken met half af te stellen

Dan ga je het helemaal niet meer afgesteld krijgen ( en direct ook meer herrie erbij). Prop kan je wel eruit halen, maar voegt niks toe om het probleem op te lossen.
Voorstuk van je filter kan je ook eraf halen, maar dat levert ook niks op. Probleem zit echt bij de hele inlaat tot aan het luchtfilter.

Al zou je op 12mm carb wel ermee moeten kunnen rijden.. Houd echt in op het luchtfilter.

Bij mij was de DR70 helemaal ovaal uitgesleten.. Een nieuwe zuiger paste er toen niet meer erin.
Post automatically merged:

Maar om nog even terug te komen op mijn vraag over als ik het luchtfilter eraf haal. Hoe kan het dan zijn dat ie alsnog precies t zelfde doet? Want dan wordt toch nergens de lucht begrensd?

Enneh zie afentoe 100Cc vivacity’s langskomen en die moeten toch ook een passend luchtfilter hebben? Of zijn die nergens te verkrijgen?

100cc hebben een ruimere filter en die hebben standaard 17,5mm carb eronder zitten.
Maar dat 100cc filter is eigenlijk weer te ruim..

En ja die filters zijn 2ehands best wel schaars.. Aan het achterste stuk kom je makkelijker aan dan het manchet en het voorstuk van het filter.

Geloof dat ik deze nog wel ergens hebt liggen, maar geen tijd hebt om deze voor deze speciale gelegenheid uit de kast te moeten halen (heb even geen idee maar ik ze heb liggen, maar ze liggen hier ergens in huis.

100.jpg

Filter past compleet op het originele 50cc blok.. Alleen op het filter zitten 2 ophang punten.. De voorste kan je dacht ik wel gebruiken en de achterste niet.. Omdat deze niet nodig is in 50cc modus.. Maar de grap hier in is dat het gat voor dat 2de punt er wel zit.
Dus je hoeft deze alleen te tappen en dan is het goed (volgens mij gaat er M6 in) mocht de tap niet passen zal het gat groter geboord moeten worden en daarna als nog m6 draad tappen en filter zit compleet vast aan het blok.
 
Last edited:
Oké duidelijk, ik zal nog even gaan zoeken naar t luchtfilter maar vrees voor t ergste...

Is dit naar jou weten de enige optie? Vind t namelijk wel apart dat ik vrij veel malossi 70cc vivacity’s op marktplaats zie staan waarbij ze vermelden dat ie perfect is afgesteld en daar zitten allemaal std luchtfilters op.
Had even aan iemand gevraagd welke sproeier die toevallig gebruikt en hij zei me dat ie sproeier 54 gebruikte met std carb en std luchtfilter.
Misschien is t wel gewoon dat ik een stuk kleinere sproeier erin moet doen zou dat kunnen? Of wat zou de reden kunnen zijn dat zij em wel met std of powerfilter afgesteld krijgen?
Bedankt voor je bericht.
 
Oké duidelijk, ik zal nog even gaan zoeken naar t luchtfilter maar vrees voor t ergste...

Is dit naar jou weten de enige optie? Vind t namelijk wel apart dat ik vrij veel malossi 70cc vivacity’s op marktplaats zie staan waarbij ze vermelden dat ie perfect is afgesteld en daar zitten allemaal std luchtfilters op.
Had even aan iemand gevraagd welke sproeier die toevallig gebruikt en hij zei me dat ie sproeier 54 gebruikte met std carb en std luchtfilter.
Misschien is t wel gewoon dat ik een stuk kleinere sproeier erin moet doen zou dat kunnen? Of wat zou de reden kunnen zijn dat zij em wel met std of powerfilter afgesteld krijgen?
Bedankt voor je bericht.
sproeier 54 is veelte klein, ik heb sproeier 72 op std carb en onbegrensd 50cc met sito uitlaatje. maar heb wel dat pijpje van luchtfilter afgehaald die onder je buddy loopt,
 
dacht ik zelf ook maar hoezo zouden andere wel een kleine sproeier en std luchtfilter erop kunnen zetten?
lijkt me dat er best een oplossing zal zijn maar dat we er hier niet uitkomen, of iets over t hoofd zien ofzo...
Want met 100cc luchtfilter zit er denk ik niet in nergens te krijgen voor zover ik zie.
 
En nog steeds staat de vraag over de begrenzing van t luchtfilter.
Want telkens hoor ik dat t ligt aan de lucht maar begrijp nog steeds niet waarom ie t zonder luchtfilter dan niet gewoon doet. Lijkt me niet dat er dan nog ergens een begrenzing in zit.
 
dacht ik zelf ook maar hoezo zouden andere wel een kleine sproeier en std luchtfilter erop kunnen zetten?
lijkt me dat er best een oplossing zal zijn maar dat we er hier niet uitkomen, of iets over t hoofd zien ofzo...
Want met 100cc luchtfilter zit er denk ik niet in nergens te krijgen voor zover ik zie.
bekijk je uitlaat eens, ik zou er een sito uitlaat onder zetten. of de prop er uit halen of ontkolen.
 
Oké duidelijk, ik zal nog even gaan zoeken naar t luchtfilter maar vrees voor t ergste...

Is dit naar jou weten de enige optie? Vind t namelijk wel apart dat ik vrij veel malossi 70cc vivacity’s op marktplaats zie staan waarbij ze vermelden dat ie perfect is afgesteld en daar zitten allemaal std luchtfilters op.
Had even aan iemand gevraagd welke sproeier die toevallig gebruikt en hij zei me dat ie sproeier 54 gebruikte met std carb en std luchtfilter.
Misschien is t wel gewoon dat ik een stuk kleinere sproeier erin moet doen zou dat kunnen? Of wat zou de reden kunnen zijn dat zij em wel met std of powerfilter afgesteld krijgen?
Bedankt voor je bericht.
Naar mijn mening is 54 ook wel erg klein. De boring word groter maar het te leveren benzine mengsel niet..
 
Iedereen die mij heeft geholpen erg bedankt!
De scooter heb ik vandaag zover gekregen dat ie blijft doorlopen (niet 100% stationair maar al redelijk) dus hij valt niet meer uit. Luchtschroef staat 2,5 slag open. Heb t std luchtfilter erop zitten en sproeier 74, heb een stukje gereden en vind em persoonlijk nog niet geweldig rijden maar kan goed komen omdat ik nu al een lange tijd op zip Iget 2020 rijd. Mocht iemand nog tips voor de vario afstelling of wat anders hebben hoor ik t graag. Heb trouwens ook malossi Carbon plaatjes in de membraan gezet en vervangen. Wel merk ik ook als ik rond de 60 rijd en laat t gas los en geef dr na weer gas dat ie niet zo lekker trekt. Tips voor de finetuning graag!
Groetjes
 
Back
Top