Vivacity 70cc

Status
Not open for further replies.

DJ..Muxx.0r

Well-Known Member
Goedendag ik heb viva city met tot nu een 70cc stage 6 pro

Ik had een vraagje of misschien mensen mij konden helpen met het afstellen van me scooter met de 70cc en ook mij kunnen wijzen op onderdelen die meestal wel nodig zijn voor als je een 70cc heb zodat er geen onder delen overleden raken.

Alvast bedankt, Groeten DJ
 
Advertisement - register to remove this

sowieso een andere krukas. maar dat moet jezelf weten. meestal is een standaard wel naar de knoppe na een tijd. ook moet je trekveertjes en rolletjes
etc.. aanpassen maar dat is bij elke scooter anders dus daar moet je mee klote.
en grotere sproeier zal ik er ook in doen want je 70cc heeft gewoon meer benzine nodig dan 50cc...
 
Grote carburateur sowieso denk aan 17,5 of 19 Dell. Andere krukas(malossi), trekveren, variorollen, drukveer. Verder niks, en natuurlijk uitlaat maar dat spreekt voor zich,.
 
Grote carburateur sowieso denk aan 17,5 of 19 Dell. Andere krukas(malossi), trekveren, variorollen, drukveer. Verder niks, en natuurlijk uitlaat maar dat spreekt voor zich,.

hoezo nou weer gelijk zon dure malossi as. er zijn ook andere goedkopere asjes te krijgen die gewoon voldoen. het is geen sprinter.

en neem je een grotere carburateur, dan moet je ook een ander spruitstuk aanschaffen.
ander membraam of andere membraamkleppen is ook wel handig.

verder is kun je het zo gek maken als je zelf wilt. je kan ook een andere vario en koppeling monteren.
 
Terugloop is duurder...
Euhw whoops:X

Wat boeit dat nou weer, teruglopers kan je ook tweedehands kopen. Kom je er g goedkoop uit. Mijn neef verkoopt teruglopers voor 70cc voor 40-50 euro, dus wat nou duur, en het staat veel sportiever,mooier, en scoot loopt dan imo veel lekkerder. Dus als je een terugloper wilt dan pm je ff dan regel ik wel leuke prijs voor je met me neef.
 
  • Genoeg offtopic!

Goedendag ik heb viva city met tot nu een 70cc stage 6 pro

Ik had een vraagje of misschien mensen mij konden helpen met het afstellen van me scooter met de 70cc en ook mij kunnen wijzen op onderdelen die meestal wel nodig zijn voor als je een 70cc heb zodat er geen onder delen overleden raken.

Alvast bedankt, Groeten DJ

Wat is je complete setup wat er nu onder zit of onder gaat komen (en wat zat er dan onder)?
 
  • Genoeg offtopic!



Wat is je complete setup wat er nu onder zit of onder gaat komen (en wat zat er dan onder)?

Nou tot nu toe zit de 70cc cilinder van s6 onder en ik wil hem graag netjes afstellen dus ik vroeg me zo af wat je me zou willen aan raden ik zou in de richting van auto wheely wel grappig vinden. + dat ik hem op straat gebruik dus ook zo weinig mogelijk geluid achter me wil laten en zo standaart mogelijk er uit laten zien ;)
 
Wat boeit dat nou weer, teruglopers kan je ook tweedehands kopen. Kom je er g goedkoop uit. Mijn neef verkoopt teruglopers voor 70cc voor 40-50 euro, dus wat nou duur, en het staat veel sportiever,mooier, en scoot loopt dan imo veel lekkerder. Dus als je een terugloper wilt dan pm je ff dan regel ik wel leuke prijs voor je met me neef.

zou je miss voor mij 1tje kunnen regelen en met verzending ?
 
Zou er lekker de originele uitlaat ophouden en je originele carb en het daar netjes op afstellen. Als je dat na een paar weken echt zat bent kan je er een iets grotere carb en/of een terugloper ondergooien zodat de cilinder wat beter tot zijn recht komt. Maar juist met je originele uitlaat hoef je niet zoveel toeren te draaien doordat je veel tegendruk hebt, wat je redelijk wat pit onderin geeft en een niet al te hoge top. Precies wat jij wil toch?
 
carb 17,5 of 19mm,luchtfilter origineel, vario P1, koppeling lekker origineel laten, wel wat afstelspul kopen, krukas kan je zelf kiezen zou in ieder geval geen dure malossi nemen ;), net het zelfde als een uitlaat maar zoon dingen kan je beter nieuw kopen, zeker teruglopers, zijn meestal toch kleine dingetjes aan.
membraamplaatjes zou ik carbonnen nemen en dan denk ik dat je het wel gehad hebt. (buiten wat afstelspul)

je kan natuurlijk het nog duurder (en gekker) maken met een overrange en een andere ontsteking maar voor op straat is dat imo beetje overdreven ;) het is ook maar een peugeot

die carb weet ik niet 100% zeker of dat gaat passen maar dat kan iemand hier wel bevestigen
 
Mensen ik heb een beetje uitgevogeld.

Ik zat zo te denken aan dit volgende setupje.

17,5mm carb.
Sito Uitlaat of een terugtloop die op de cilinder past maar niet te veel opvalt kwa geluid..
Malossi Fly clutch koppeling + koppeling huis (voor het optrekken)
En uiteraard de afstel delen.
Gele drukveer
andere trekveertjes

mensen die een beetje ervaring hebben met dit setupje ?
of miss iets van afweten of het te opvallend dan is of nog extra dingen voor de zekerheid moeten bijgepast worden zodat de scooter niet boem zegt.8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top