Vivacity 70cc wat voor een settup??

Sushi180

Member
Hallo.

Ik ga een Vivacity kopen en ik wil deze opvoeren, goeie top met goeie trekkracht (genoeg voor wheelies)

ik denk zelf dat een 70dr cilinderkit goed zou zijn, ik weet niet wat er handiger bij zou zijn 17,5 of 19mm cabrateur.

Overig weet ik het niet .... Als een van jullie mij advies kan geven voor een dikke betaalbare settup koppeling en al die dingen dan hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mijn vivacity standaard, buiten ringetjes tussen mijn varioplaat, ik trek heel makkelijk wheelies door die trekkracht en heb echt helemaal geen problemen met mijn standaard cilinder... ik zou als je toch een nieuwe cilinder etc wilt, gewoon rustig kijken hoe hij al is en als je daardoor wel meer uit de scooter krijgt... volgens mij echt niet veel.

Tuurlijk jij trekt auto wheelie met jou standaard cilinder, geloof er eerlijk gezegd geen ene reet van.
Reed al sinds 1999 al peugeot vivacity en speedfight. De originele cilinder is een goed kwalitatief een hoog waardige cilinder.
Alleen de timing valt wel mee, rijd verder wel goed. De LC cilinder is wel iets rapper getimed.
Maar beter haal je dan nog een top performance trophy 50cc cilinder kitje daarmee zit je al op 95km/u op de teller in no time.
 
Standaard ontgrenst verticaal blok van peugeot is niks mis mee als je er gewoin netjes mee omgaat.

Piagio en mina kunnen op high end veel meer dat is waar.
Maar gewoon dagelijks rijden met zo,n blok is geen probleem.

Je ka het gewoon 50cc houden en eens kijken goe het loopt en altijd nog een 70cc er onder doen als je meer koppel wilt.

Auto wheelies zijn ze nog nooit voor gemaakt.
Je kan ze er redelijk op afstellen. Maar waarom je dat altijd wilt is voor mij een raadsel, je breek het ding er alleen naar mee af.

Voor de rest wat eurokit aangeeft over te tekortkomingen van de peugeot deel ik die niet.
Normaal onderhouden en met een beetje gezond verstand blijft het jaren lopen en km maken.

Voor de rest moet jij het zelf afwegen of he het waard vind.
Wil je gewoon een leuke tijd hebben en sleutel ervaring op doen en storing zoeken. Dan is een oud beunhok juist wel goed.
Beter dan dat je een goede of duure scooter versleutelt
 
Standaard ontgrenst verticaal blok van peugeot is niks mis mee als je er gewoin netjes mee omgaat.

Piagio en mina kunnen op high end veel meer dat is waar.
Maar gewoon dagelijks rijden met zo,n blok is geen probleem.

Je ka het gewoon 50cc houden en eens kijken goe het loopt en altijd nog een 70cc er onder doen als je meer koppel wilt.

Auto wheelies zijn ze nog nooit voor gemaakt.
Je kan ze er redelijk op afstellen. Maar waarom je dat altijd wilt is voor mij een raadsel, je breek het ding er alleen naar mee af.

Voor de rest wat eurokit aangeeft over te tekortkomingen van de peugeot deel ik die niet.
Normaal onderhouden en met een beetje gezond verstand blijft het jaren lopen en km maken.

Voor de rest moet jij het zelf afwegen of he het waard vind.
Wil je gewoon een leuke tijd hebben en sleutel ervaring op doen en storing zoeken. Dan is een oud beunhok juist wel goed.
Beter dan dat je een goede of duure scooter versleutelt
Jaa okee ik hoef zeker geen auto wheelie maar ik zou wel graag wheelies willen trekken en een mooie top hebben
Post automatically merged:

Standaard ontgrenst verticaal blok van peugeot is niks mis mee als je er gewoin netjes mee omgaat.

Piagio en mina kunnen op high end veel meer dat is waar.
Maar gewoon dagelijks rijden met zo,n blok is geen probleem.

Je ka het gewoon 50cc houden en eens kijken goe het loopt en altijd nog een 70cc er onder doen als je meer koppel wilt.

Auto wheelies zijn ze nog nooit voor gemaakt.
Je kan ze er redelijk op afstellen. Maar waarom je dat altijd wilt is voor mij een raadsel, je breek het ding er alleen naar mee af.

Voor de rest wat eurokit aangeeft over te tekortkomingen van de peugeot deel ik die niet.
Normaal onderhouden en met een beetje gezond verstand blijft het jaren lopen en km maken.

Voor de rest moet jij het zelf afwegen of he het waard vind.
Wil je gewoon een leuke tijd hebben en sleutel ervaring op doen en storing zoeken. Dan is een oud beunhok juist wel goed.
Beter dan dat je een goede of duure scooter versleutelt
Zou ik misschien joun nummer mogen via pm? Denk datje mij wel meerdere tips kan geven voor de Viva 70cc
 
Last edited:
Standaard ontgrenst verticaal blok van peugeot is niks mis mee als je er gewoin netjes mee omgaat.

Piagio en mina kunnen op high end veel meer dat is waar.
Maar gewoon dagelijks rijden met zo,n blok is geen probleem.

Je ka het gewoon 50cc houden en eens kijken goe het loopt en altijd nog een 70cc er onder doen als je meer koppel wilt.

Auto wheelies zijn ze nog nooit voor gemaakt.
Je kan ze er redelijk op afstellen. Maar waarom je dat altijd wilt is voor mij een raadsel, je breek het ding er alleen naar mee af.

Voor de rest wat eurokit aangeeft over te tekortkomingen van de peugeot deel ik die niet.
Normaal onderhouden en met een beetje gezond verstand blijft het jaren lopen en km maken.

Voor de rest moet jij het zelf afwegen of he het waard vind.
Wil je gewoon een leuke tijd hebben en sleutel ervaring op doen en storing zoeken. Dan is een oud beunhok juist wel goed.
Beter dan dat je een goede of duure scooter versleutelt

Daar ging het ook niet over, het ging om er een 70cc eronder te zetten of enige vorm van beter opvoeren.
Niet over hoe standaard je het blok houd en hoe je het dient te gebruiken( daar is opzicht niks mis mee als je gewoon de standaard delen blijft gebruiken.
Het is gewoon rampzalig dat als je er een sportvario erop wilt zetten dat er totaal geen vlees op de krukas stang zit.
Over het klote inlaat die er dan ook nog erbij komt plus het luchtfilter dat een partij afremt bij een grotere carb.

Vergeet niet, zelfs een China blok zit nog beter in elkaar. Lijkt wel of dat er op elke punt is nagedacht (behalve dan de kwaliteit van de onderdelen zelf, maar daar is een hoop 3rd party spul voor te vinden dat zeker betere kwaliteit heeft.

Maar goed als jij in je eigen peugeot wereldje blijft hangen zou ik ook zeggen dat peugeot blok prima spul is.. Al weet ik dat er beter te krijgen is.

De carters van minarelli en piaggio zijn veel harder. En kan veel meer hebben.
 
Last edited:
Als je een lekkere scooter zoekt om wheelies te zetten koop dan een yamaha slider en eventueel een bws of booster.
70cc? Neem dan een water gekoelde scooter: piaggio of Minarelli.
Of je moet een opgevoerde stofzuiger geluid Prachtig vinden.
Peugeot is niet gemaakt om aan te sleutelen dat is mijn mening.
 
Tuurlijk jij trekt auto wheelie met jou standaard cilinder, geloof er eerlijk gezegd geen ene reet van.
Reed al sinds 1999 al peugeot vivacity en speedfight. De originele cilinder is een goed kwalitatief een hoog waardige cilinder.
Alleen de timing valt wel mee, rijd verder wel goed. De LC cilinder is wel iets rapper getimed.
Maar beter haal je dan nog een top performance trophy 50cc cilinder kitje daarmee zit je al op 95km/u op de teller in no time.
50snell van top performance met de blauwe kop? En wat zou ik hier verder dan nog erbij bestellen voor een goeie trekkracht tot en met ongeveer 70/80 natuurlijk wil ik graag wheelies kunnen trekken
 
Zou een black tropie 50cc snel beter uitpakken met de blauwe cilinderkop?

Die blauwe kop hoort erbij. Als je die weg laat zijn de prestaties ook anders (waarschijnlijk slechter)
Post automatically merged:

50snell van top performance met de blauwe kop? En wat zou ik hier verder dan nog erbij bestellen voor een goeie trekkracht tot en met ongeveer 70/80 natuurlijk wil ik graag wheelies kunnen trekken

Een goede uitlaat misschien, dat gaat wel helpen
 
Jaa zeker ik koop de performance 50snell(kit) dus inclusief de kop. Krijg ik hierdoor ook meer koppel en trekracht? Uitlaat dacht ik zelf aan een nette sitopluss en dan nog de vraag welke maat cabrateur?
 
Back
Top