Vivacity 70cc wat voor een settup??

Sushi180

Member
Hallo.

Ik ga een Vivacity kopen en ik wil deze opvoeren, goeie top met goeie trekkracht (genoeg voor wheelies)

ik denk zelf dat een 70dr cilinderkit goed zou zijn, ik weet niet wat er handiger bij zou zijn 17,5 of 19mm cabrateur.

Overig weet ik het niet .... Als een van jullie mij advies kan geven voor een dikke betaalbare settup koppeling en al die dingen dan hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor een minarelli of piaggio gaan. Die blokjes zijn gewoon sneller. Ik weet niet wat je totale budget is hier hangt alles vanaf natuurlijk.

Een yasuni r utlaat doet het goed op een dr70.
 
Ja totaal een kleine 500 euro. Met cilinder ect ect. Maar wat zou ik doen is het verstandig om het onder peugeot te doen?
Post automatically merged:

Maar wat denkje wat ik uit een peugeot blok kan halen? Goeie trekkracht top heeft niet extreem 80/90
 
Last edited:
Je zou de snelheid wel halen maar je budget is erg krap. Stel dat je voor de scooter 250 betaald, dan kan je ervan uitgaan dat het een gaar ding is.

Krukas en lagers ben je al 100 euro verder, cilinder nog eens 100 dan is je budget al bijna op. Afsteldelen en pakkingen zit je al op 500. Als je dan nog een andere overbrenging wilt ga je er ruim overheen.
 
Jaa kijk kan de vivacity kan ik van een maat overkopen is niks miss mee alleen nieuwe benzine slang en voorrem erop zetten aanschaf is 200 euro heb ik nog 300 over
De Dr cilinderkit is 90 euro +17.5 is 170 euro nog een 130 euro over voor af te stellen evt kan ik wat extra uitgeven tot maximaal 600 euro totaal hoor het graag krukass hoef je niet persee aante passen
 
17,5 moet je niet doen is de 12mm nog beter.
De grotere broers heb je dan meer aan de 19 en 21mm carbs.

Standaard vertanding is prima loopt tegen de 90 +/-
M2 trading heeft dan nog de goedkoopste vertanding als je langer wilt. Van Rito rond de 40 euro.

Krukas en lagers is een must als je zo hard wilt gaan
Doppler rito hebben er goede oplossingem voor. C3 of c4 lagers is dan aan te raden.

En vergeet niet naast alles dat je ook nog wel wat kwijt bent aan afstel materiaal. Lijkt niet veel maar loopt snel op.

Poline heeft leuke setjes van 4 sets rollen voor 20 euro 5,5 tot 7 gram.
Ook afhankelijk van je uitlaat.

Stock koppeling kan wel. Wil je beter in toerem blijven kan een multivar je beter helpen daar mee.

En ga er vanuit dat het een 45km is.
Er zijn namelijk snor blokken met een nokje er in dat je niet alle cilinders kan monteren
 
Oke dus 70dr met een 19mm sowieso dit doen? En de rolletjes enzo ja dat kost ook geld maar dat zie ik met het afstellen het
is vooral om de duurdere onderdelen (afstellen moet ik echt zelf doen) maar welke kukass is het goed genoeg met een nette prijs liefste compleet setje met lagers
 
Hallo.

Ik ga een Vivacity kopen en ik wil deze opvoeren, goeie top met goeie trekkracht (genoeg voor wheelies)

ik denk zelf dat een 70dr cilinderkit goed zou zijn, ik weet niet wat er handiger bij zou zijn 17,5 of 19mm cabrateur.

Overig weet ik het niet .... Als een van jullie mij advies kan geven voor een dikke betaalbare settup koppeling en al die dingen dan hoor ik het graag.


Gewoon niet, je gaat toch niet zo`n kut scooter kopen en dan proberen op te voeren, waar amper iets uit te halen is.
70cc op dat blok gaat niet werken.

1. Omdat de inlaat traject gewoon kut is.
2. Omdat er een kut luchtfilter op zit die nooit zoveel lucht in een keer naar binnen kan trekken.. (en nee gaten boren heeft geen zin) power filter zou kunnen, maar echt totaal niet ideaal waarvoor je het wilt gebruiken.

Waarom geil je zo op een vivacity, als je beter een piaggio of een minarelli scooter kan kopen. Minarelli is overigens een top blok. Is ook heel fijn en makkelijk aan te werken.
 
Gewoon niet, je gaat toch niet zo`n kut scooter kopen en dan proberen op te voeren, waar amper iets uit te halen is.
70cc op dat blok gaat niet werken.

1. Omdat de inlaat traject gewoon kut is.
2. Omdat er een kut luchtfilter op zit die nooit zoveel lucht in een keer naar binnen kan trekken.. (en nee gaten boren heeft geen zin) power filter zou kunnen, maar echt totaal niet ideaal waarvoor je het wilt gebruiken.

Waarom geil je zo op een vivacity, als je beter een piaggio of een minarelli scooter kan kopen. Minarelli is overigens een top blok. Is ook heel fijn en makkelijk aan te werken.
Ik kan hem goedkoop overnemen van een vriend van mij en er zijn meerdere mensen die de vivacity wel kunne opvoeren en dit doen ze ook met een 70cc dus ik kan niet echt begrijpen waarom jij dit zegt piaggio is inderdaad beter maar ook een stuk duurder
Post automatically merged:

minarelli of piaggio.
Het is gewoon een verticaal peugeot blok
 
Nou als je dat ding 85km/u op de teller wilt hebben, dan hoef je er al niet veel aan te veranderen..
Met een tecnigas basic haal je dat al als je hem zeer goed weet af te stellen.
En met een top performance 50cc trophy gaat die al 95km/u op de teller.

Probleem is dat een 70cc grote hoeveelheden zuurstof naar binnen wilt trekken. Dit word erger bij half gas en daarboven.. En dan smoort het gewoon door je luchtfilterbox die de hele boel afremt.. Je kan technisch beter een peugeot horizontaal blok hebben dan het verouderde vertikaal blok waar overigens ontwerp fouten in zit.

Fouten die ik dat blok zit:

1. Dat nokje onder het membraan binnenkant carter.
2. Het hele inlaat traject. En een bagger spruitstuk.
3. Een verouderde carburateur 700 jaar voor christus. (gurtner bestaat al heel lang) alleen dell orto is voor het blok meer up to date.
4. Slechte ophanging voor de uitlaat (die breken altijd af)
5. Misschien minder erg maar wel belangrijk, een bendix dat los in het carter gemonteerd dus en ondersteuning van het deksel nodig is.

Meeste van die problemen zijn allang verholpen in het horizontale blok.

1. Zit er niet meer.
2. Inlaat aan de boven zijde (zoals piaggio/ minarelli / morini)
3. Geen idee, kan nog steeds gurtner erin zitten of een keiwei (maargoed dell orto is mogelijk)
4. Ophanging is korter geworden en kan daardoor meer hebben.
5. Bendix zit in de binnen kant van het carter gemonteerd zodat die niet eruit kan vallen.
 
Last edited:
Maar denken de andere mensen ook dat ik dit beter niet kan doen of gewoon het beste eruit halen, tevens reidt een maat van mij een vivacity 50cc trekt hier ook nette wheelies mee vandaar dat ik erook een wil kopen
Post automatically merged:

Nou als je dat ding 85km/u op de teller wilt hebben, dan hoef je er al niet veel aan te veranderen..
Met een tecnigas basic haal je dat al als je hem zeer goed weet af te stellen.
En met een top performance 50cc trophy gaat die al 95km/u op de teller.

Probleem is dat een 70cc grote hoeveelheden zuurstof naar binnen wilt trekken. Dit word erger bij half gas en daarboven.. En dan smoort het gewoon door je luchtfilterbox die de hele boel afremt.. Je kan technisch beter een peugeot horizontaal blok hebben dan het verouderde vertikaal blok waar overigens ontwerp fouten in zit.
Jaa het is hoe dan ook een verticaal blok maar kan ik met een 50cc snel genoeg trekkracht uit het blok halen
 
Ja 50cc snel is wel mogelijk.. Alleen heb je aan een minarelli scooter gewoon niet meer aan . Het is een beetje zonder om zoveel geld in een peugeot te stoppen.. Overigens een sport vario monteren is ook kut.. Dan moet je op ze minst het 1mm ringentje achter de originele vario weg halen, anders presteerd het voor geen meter. Voor de rest is de vario dan ook niet meer uit te shimmen on er ringen erachter te plaatsen, want daar is geen genoeg ruimte achter de vario voor op de krukas. Bij minarelli heb je wel wat meer vlees over.
 
Maar hoezo zou ik dan geen 70cc monteren andere mensen zegge ook dat 70cc prima is om mee te reide op een Vivacity dit ligt natuurlijk ook aan wie het monteert. Heeft iemand anders een tip voor een goeie goedkope scooter
Post automatically merged:

Is het dus slimmer om een 70cc erop te doen of een 50cc snel
 
Maar hoezo zou ik dan geen 70cc monteren andere mensen zegge ook dat 70cc prima is om mee te reide op een Vivacity dit ligt natuurlijk ook aan wie het monteert. Heeft iemand anders een tip voor een goeie goedkope scooter
Post automatically merged:

Is het dus slimmer om een 70cc erop te doen of een 50cc snel
Ik rijd ook op een vivacity, 50cc en je zet er een onbegrensde uitlaat op en doet varioplaat eruit en je gaat al 80 op de teller, vivacity's rijden heel fijn, als ik jou was zou ik het wel doen maar niet persee een 70cc omdat die vaker vastlopen op een 2takt en uit een 50cc is gewoon echt veel uit te halen, ik heb bv ook rode trekveren en het trekt echt heel goed... Piaggio is gewoon heel duur en om eerlijk te zijn vindt ik dit echt een hele fijne scooter, let ook op dat je geen snor pakt want dan zijn je kansen minimaal.
 
Ik rijd ook op een vivacity, 50cc en je zet er een onbegrensde uitlaat op en doet varioplaat eruit en je gaat al 80 op de teller, vivacity's rijden heel fijn, als ik jou was zou ik het wel doen maar niet persee een 70cc omdat die vaker vastlopen op een 2takt en uit een 50cc is gewoon echt veel uit te halen, ik heb bv ook rode trekveren en het trekt echt heel goed... Piaggio is gewoon heel duur en om eerlijk te zijn vindt ik dit echt een hele fijne scooter, let ook op dat je geen snor pakt want dan zijn je kansen minimaal.
Ja zeker ik pak well een brom model,zou ik mogen vragen welke cilinder je in gebruik hebt en welke 50 snell je mij zou advieseren.. trek je ook wheelies op joun viva?
 
Ja zeker ik pak well een brom model,zou ik mogen vragen welke cilinder je in gebruik hebt en welke 50 snell je mij zou advieseren.. trek je ook wheelies op joun viva?
Ik heb mijn vivacity standaard, buiten ringetjes tussen mijn varioplaat, ik trek heel makkelijk wheelies door die trekkracht en heb echt helemaal geen problemen met mijn standaard cilinder... ik zou als je toch een nieuwe cilinder etc wilt, gewoon rustig kijken hoe hij al is en als je daardoor wel meer uit de scooter krijgt... volgens mij echt niet veel.
 
Oke kunje misschien vertellen wat je voor settup hebt en wat je top is(settup bedoel ik dan sproeier en rolletjes) omdat je alles verder standaart hebt
Rolletjes 8gram en veren zijn rood, sproeier is gewoon zoals het was want mij bougie was mild bruin(hier moet je naar kijken bij jezelf).

EDIT: mijn top is 58 met ringetjes tussen varioplaat
 
Back
Top