Geen 21 mm carb doen dat is wel overkill. Doe een 17,5 en Max 19. Pak een dellorto of Polini. Ik doe zelf meeste dellorto. Het zou prima kunnen werken op je Viva.Beste scooterliefhebbers,
Ik ben van plan om mijn Peugeot Vivacity uit 2006 flink te tunen met een aantal upgrades, namelijk:
Drukveren & Trekveren etc
- Malossi Sport 70cc cilinder (voor Peugeot Verticaal luchtgekoeld)
- Dell'Orto 21mm PHBG DS Racing carburateur (met kabelchoke en vacuüm)
- Polini Membraan + Spruitstuk 17/19mm (voor Peugeot 103)
- Stage6 dubbel laags luchtfilter (voor ronde/schuine aansluitingen van 28 tot 55mm, in het zwart)
Nu vraag ik me af of deze setup misschien overkill is voor mijn Vivacity. Mijn scooter heeft momenteel slechts 6400 kilometer gereden en voor de rest is er niets mis met de scooter. Ik wil graag de prestaties verbeteren en sneller kunnen rijden, maar ik maak me zorgen of deze upgrades de levensduur van mijn scooter flink zullen beïnvloeden zonder de juiste behandelingen en onderdelen aangezien hij nog helemaal standaard is (behalve uitlaat Tecnigas terugloop).
Daarom zou ik graag jullie mening hierover willen horen.
1. Is deze setup te veel voor mijn viva of kan het prima werken?
2. Moet ik me zorgen maken over de levensduur van mijn scooter?
3. Kan dit ervoor zorgen dat mijn scooter oververhit raakt? En zo ja, wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen?
5. Is 21mm te veel en is het misschien slimmer om een kleinere carbarateur te nemen?
En zijn er nog andere upgrades die ik moet overwegen om de prestaties van mijn scooter te verbeteren?
Ik kijk uit naar jullie reacties en suggesties.
Nee hoorDaarom zou ik graag jullie mening hierover willen horen.
1. Is deze setup te veel voor mijn viva of kan het prima werken?
Bij een beetje onderhoud zal dat wel meevallen2. Moet ik me zorgen maken over de levensduur van mijn scooter?
Ja maar goed afstellen en alle koelkappen erop doet veel3. Kan dit ervoor zorgen dat mijn scooter oververhit raakt? En zo ja, wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen?
19mm us groot genoeg5. Is 21mm te veel en is het misschien slimmer om een kleinere carbarateur te nemen?
En zijn er nog andere upgrades die ik moet overwegen om de prestaties van mijn scooter te verbeteren?
Ik kijk uit naar jullie reacties en suggesties.
En hoezo is het overkill? is er geen verschil qua performance?Geen 21 mm carb doen dat is wel overkill. Doe een 17,5 en Max 19. Pak een dellorto of Polini. Ik doe zelf meeste dellorto. Het zou prima kunnen werken op je Viva.
Met std krukas zal die het wel houden. Maar ik zal ff een andere steken dan zal je levensduur wel verbeteren denk ik.
Zorg er even voor dat je rekening houd met je inlaat. Er is weinig ruimten dus een haaks filter of helemaal opzij!
Zorg ervoor dat je scooter goed koelt. Ff je koeling op vliegwiel etc behouden en koelkappen. Vivacity is luchtgekoeld dus met het warme weer etc. Is er met lange stukken nou eenmaal wel kans op warmlopers!
Geen meerwaarde , 21 mm is te groot voor een laag toerige Cilinder , en het verbruik gaat aanzienlijk omhoog , en is lastiger af te stellen.En hoezo is het overkill? is er geen verschil qua performance?