Je kan met een (zwarte) stift een streep op het loopvlak van je v snaar zetten op de vario.
Dan een stukje rijden, vervolgens kijken tot hoe ver je streep weg is. Dan weet je of de v snaar bovenin komt of niet.
Als er nog een stuk stift staat dan heeft hij het vermogen niet om dit wel te doen, of je hebt de varioring er terug in gedaan, of je snaar is te kort, of te dun geworden(slijtage) bijvoorbeeld. Dit zijn dingen die de top beperken en die je met zon stiftstreep kan aantonen.
Als de stift bijna weg is dan weet je dat hij vanaf rust(klein voor groot achter) ook helemaal naar buiten stuurt ( groot voor klein achter).
Met een orginele druk veer zou je te snel naar groot voor klein achter gaan, zodat je motor niet het vermogen heeft om hier boven op te komen.
Maar hij trek goed op zeg je dus dat denk ik ook niet. Er zou wel wat slip in de snaar kunnen zitten.
Maar je kan het ook zoeken in je verbrandings proces, conditie lagers zuiger cilinder, membraan kleppen sluiten goed, brandstof lucht verhouding, goeie smering, kleur bougie.
En het kan ook iets anders zijn maar de fijne afstelling van je rolletjes drukveer en trekveertjes dat is een mooi maar langzaam proces.
Succes!