PJ Boek

New Member
Goedenavond.

Mijn Vivacity 70cc met 17.5mm carburateur met hand choke, power filter en 92 sproeier liep de eerste 500km goed.
Nu is de koud start nog goed, maar slaat hij na een paar minuten rijden af. Tijdens het rijden dus niet eens stationair. Kleur bougie gecheckt en die was te zwart en vet. Nu in stappen terug gegaan naar 82 sproeier. Kleur bougie wordt beter, maar slaat nog steeds onverklaarbaar af.
Als hij afgeslagen is, start hij wel weer met behulp van choke. Paar minuten later valt hij weer tijdens het rijden uit, ook al geef je gas. Je kent het geluid wel, mwooop mwooop, maar motor helemaal dood.
Lijkt echt of hij dan helemaal geen benzine of vonk meer krijgt.

Tijdens storing zoeken kwamen we erachter dat er 2 aansluitingen op de carburateur niet afgeblind waren. Als we daar remmenreiniger op spoten, veranderde het toeren tal. Valse lucht?
Buisjes zijn nu allebij afgeblind.
Waar dienen deze buisjes voor? Ze zitten vlakbij het rubberen spruitstuk.


Kan het zijn dat ik de vlotter kamer leeg rijdt? Maar dan had hij de 1e 500km toch ook uit moeten vallen?

Warm start hij, ook al is hij warm, alleen met behulp van de choke.? Misschien toch te arm?

Zou ik de naald anders af moeten stellen?

Hij start eigenlijk meteen nadat hij uitgevallen is. Binnen paar seconden.
Wel ALLEEN met de kick starter, niet electrisch.

Ik meng de benzine zelf, 125ml olie op 5 liter benzine. Is dit de goede verhouding?

Tips zijn erg welkom, we komen er niet meer uit!

Groeten Max
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je die 2 busjes afgedicht? Als je een stukje benzine slang pakt en het ene met het ander tuutje verbind is het makkelijkst.
En zet je standaard filter er eens op, dan rijd je meteen stukken beter. Powerfilter op zo'n setup is alleen maar kut afstellen en je schiet er niks mee op.

Gasnaald heeft hier verder geen invloed op, je zou ff kunnen kijken als je je benzine slang eraf trekt of je wel een goed constante stroom van benzine hebt. Kan best zijn dat dat maar een pis straaltje is en je dus inderdaad je vlotter leegtrekt en dan niet snel bijgevuld krijgt
 
Die 2 busjes had ik idd met een stukje benzine slang doorverbonden.
Later zag ik op de site van Polini dat ze een andere functie hebben (zie foto)
Toen heb ik er 1 afgedopt en 1op vacuum aangesloten. Lijkt wel beter te zijn maar nog niet opgelost.
Benzine kraan/vlotter gedemonteerd en filter ziet er schoon uit.
Zou hij intern kapot kunnen zijn?
Zal vandaag eens kijken of er een goede straal benzine uit komt.

Originele filter mag er niet op van zoonlief .
 

Attachments

  • cp_polini2ing.jpg
    cp_polini2ing.jpg
    55.9 KB · Views: 7
Vandaag alle vacuüm slangen vervangen en getest of het setje luchtdicht is.
Alles ik.
Probleem echter nog steeds aanwezig.
Na een stuk rijden 5 minuten slaat hij af. Soms start hij makkelijk maar soms ook helemaal niet meer.

Zou het de nieuwe snelle CDI kunnen zijn?
 
Probleem opgelost!

Zoonlief had tussendoor zijn brommer wat mooier gemaakt met carbon sticker werk.
En hij had zijn benzine dop ook een carbon look gegeven, echt vet.
Alleen jammer dat je dan je belucht/ontlucht gaatje dichtplakt .
Tank ging dus vacuüm, waardoor carburateur geen benzine meer kon aanzuigen en kwam daardoor na een paar minuten rijden stil te staan.

Bedankt voor het meedenken
 
Back
Top