Vivacity 70cc 30km per u

Nicotine

New Member
Hallo ik heb een vivacity 70cc uit 2005.
net nieuwe 70cilinder op gezet maar hij gaat niet harder als 30km, als je de scooter op tilt trekt die hem wel helemaal door. Weet iemand wat dit probleem is?

Setup: Malossi koppeling, std carb, 9g rollen, nieuwe membraam en een standaard uitlaat.
Heb rolletjes van 6 t/m 9 geprobeerd, bij 6 trekt die auto wheelie maar als nog niet harder als 30.
Had een 17mm Dell ortho er op gezet maar toen verzoop die al met de schroef dicht.

Eigenlijk alles al na gekeken bougie, sproeiers, valse lucht krijgt die ook niet, cdi onbegrensd.
Kickt altijd met 1 keer aan. Wie helpt mij uit de brand?
Post automatically merged:

Hallo ik heb een vivacity 70cc uit 2005.
net nieuwe 70cilinder op gezet maar hij gaat niet harder als 30km, als je de scooter op tilt trekt die hem wel helemaal door. Weet iemand wat dit probleem is?

Setup: Malossi koppeling, std carb, 9g rollen, nieuwe membraam en een standaard uitlaat.
Heb rolletjes van 6 t/m 9 geprobeerd, bij 6 trekt die auto wheelie maar als nog niet harder als 30.
Had een 17mm Dell ortho er op gezet maar toen verzoop die al met de schroef dicht.

Eigenlijk alles al na gekeken bougie, sproeiers, valse lucht krijgt die ook niet, cdi onbegrensd.
Kickt altijd met 1 keer aan. Wie helpt mij uit de brand?
Trek veren druk veer ook na gekeken zit nu witte in, Hij heeft wel iets later aangrijpingspunt weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk is je vivacity een A klasse (geweest). Dus snor uitlaat en snor vertanding.

Begin eerst maar met het veranderen van je uitlaat . Yasuni R bijvoorbeeld (proppen verwijderen) . Dat is denk ik de boosdoener aangezien je een std uitlaat hebt .

Met de schroef helemaal dicht bij een carb betekend dat hij juist MEER benzine krijgt. (Linksom draaien = meer lucht waarbij mengsel armer wordt , rechtsom draaien = rijker mengsel met minder lucht).


Vario ring er al uit ?
 
Waarschijnlijk is je vivacity een A klasse (geweest). Dus snor uitlaat en snor vertanding.

Begin eerst maar met het veranderen van je uitlaat . Yasuni R bijvoorbeeld (proppen verwijderen) . Dat is denk ik de boosdoener aangezien je een std uitlaat hebt .

Met de schroef helemaal dicht bij een carb betekend dat hij juist MEER benzine krijgt. (Linksom draaien = meer lucht waarbij mengsel armer wordt , rechtsom draaien = rijker mengsel met minder lucht).


Vario ring er al uit ?
Alle begrenzingen er uit, uit de uitlaat vario ring zat er bij mij tussen. Dan misschien de vertandingen veranderen maar snor vertandingen zorgt toch voor de snellere optrek en brom voor hogere top? Vind het wel raar want met 6g tot 30 km en nu met 9g ook.


Met de carburateur ik bedoel dat als de schroef dicht is/op het minimale verzoop die al.
 
vario ring zat er bij mij tussen.
ZAT ertussen? Haal die varioplaat er eens uit (mocht je het nog niet gedaan hebben).

Wat voor geluid maakt de scooter als die op z'n topsnelheid zit? Overtoeren / ondertoeren / "normaal" ?

Wat voor bougie heb je?

En nog over de carburateur , welke schroef heb je helemaal dichtgedraaid? Nogmaals , als je de luchtschroef helemaal dichtdraait , dan krijgt hij dus het maximale aantal benzine en minimale aantal lucht. Draai je hem helemaal OPEN (dus naar LINKS) , dan krijgt hij maximale lucht en minimale aantal benzine .
 
Back
Top