Vivacity 70 cc malossi loopt maar 65 gps.

Diether van essen

Minarelli megool
Hallo ik heb een maand geleden een vivacity 70 cc malossi gekocht met de set-up
14 mm carb
Paarse trekveren
Standaard vario
sito uitlaat
Rolletjes weet ik ook niet maar ik ga van vrij lichte rolletjes uit want top ligt niet hoog. Maar trek aardig wat brommers er tot de 50 uit.
Vario plaatje eruit.
Sproeier weet ik niet( maar maakt genoeg touren en loopt perfect dus denk dat dit geen verschil maakt op een 14 mm carb)
Wat kan ik er aan doen om hem op te voeren. Welke carburateur welk merk en Welk luchtfilter en spruitstuk heb ik hier dan bij nodig.
Ik wil de brommer eigenlijk richting de 80+ gps laten lopen. Wat kan ik hier dus aan veranderen. Groet diether bedankt voor de hulp alvast.
 
Advertisement - register to remove this

8 gram Rollen
Hoofdsproeier 68 , misschien iets hoger , verschilt per Scooter .
Uitlaat begrenzer er uit halen , als dat nog niet gebeurt is .
Witte drukveer Malossi.

Btw ... voor 80+ Plus GPS , mag je een stapje verder gaan :
Yasuni R.
Grotere Carburateur , advies Polini 19 mm .
Slurf uit luchtfilter verwijderen.
BP Ultimate benzine.
 
Last edited:
8 gram Rollen
Hoofdsproeier 68 , misschien iets hoger , verschilt per Scooter .
Uitlaat begrenzer er uit halen , als dat nog niet gebeurt is .
Witte drukveer Malossi.

Btw ... voor 80+ Plus GPS , mag je een stapje verder gaan :
Yasuni R.
Grotere Carburateur , advies Polini 19 mm .
Slurf uit luchtfilter verwijderen.
BP Ultimate benzine.
Oja ik heb de slurf al eruit gehaald zojuist hij trekt beter maar stopt nog steeds bij de 66/67. Bedankt voor de info.
Post automatically merged:

8 gram Rollen
Hoofdsproeier 68 , misschien iets hoger , verschilt per Scooter .
Uitlaat begrenzer er uit halen , als dat nog niet gebeurt is .
Witte drukveer Malossi.

Btw ... voor 80+ Plus GPS , mag je een stapje verder gaan :
Yasuni R.
Grotere Carburateur , advies Polini 19 mm .
Slurf uit luchtfilter verwijderen.
BP Ultimate benzine.
Valt dit ook in de vergelijking van een yasuni r
En wat moet ik doen met het spruitstuk.
De normale luchtfilter schijnt ook neit meer te passen bij een grotere carburateur. Dsn een power filter of ?
 
Die Uitlaat heb ik geen ervaring mee.
Heb je een Horizontaal of een verticaal blok.
Mijn Peugeot blok is Horizontaal , en mijn standaard luchtfilter past op de 19 MM Carburateur, past ook op rubber spruitstuk.
En stel ... Ik zou met een Power Filter moeten gaan rijden , boor ik een rond gat in de Helm bak , rubber slang (bocht) op de Carburateur de helm bak in , en aansluiten op een Power Filter , dat scheelt een Bak herrie .
 
Die Uitlaat heb ik geen ervaring mee.
Heb je een Horizontaal of een verticaal blok.
Mijn Peugeot blok is Horizontaal , en mijn standaard luchtfilter past op de 19 MM Carburateur, past ook op rubber spruitstuk.
En stel ... Ik zou met een Power Filter moeten gaan rijden , boor ik een rond gat in de Helm bak , rubber slang (bocht) op de Carburateur de helm bak in , en aansluiten op een Power Filter , dat scheelt een Bak herrie .


Vertikaal is nooit bij stil gestaand om er een 19mm eronder te gooien. (omdat het een kopie is van de sv50 / honda motor.)
Daarnaast is de inlaat toch niks mee te beginnen, dus waarom wil je er dan nog moeite in steken om het te veranderen.

Je kan er wel een 100cc filter erop prutten. Is je enige goede optie dat redelijk werkt.

En stel ... Ik zou met een Power Filter moeten gaan rijden , boor ik een rond gat in de Helm bak , rubber slang (bocht) op de Carburateur de helm bak in , en aansluiten op een Power Filter , dat scheelt een Bak herrie .

Het dempt wel wat, maar niet genoeg om niet op te vallen.. Je helmbak is een hele mooi klank kast.. Dus dan hoor je het als nog.
 
Die Uitlaat heb ik geen ervaring mee.
Heb je een Horizontaal of een verticaal blok.
Mijn Peugeot blok is Horizontaal , en mijn standaard luchtfilter past op de 19 MM Carburateur, past ook op rubber spruitstuk.
En stel ... Ik zou met een Power Filter moeten gaan rijden , boor ik een rond gat in de Helm bak , rubber slang (bocht) op de Carburateur de helm bak in , en aansluiten op een Power Filter , dat scheelt een Bak herrie .
Welke luchtfilter heeft u dsn?
Ik laat zo meer weten of het blok horizontaal is of verticaal.
 
En stel ... Ik zou met een Power Filter moeten gaan rijden , boor ik een rond gat in de Helm bak , rubber slang (bocht) op de Carburateur de helm bak in , en aansluiten op een Power Filter , dat scheelt een Bak herrie .

Het dempt wel wat, maar niet genoeg om niet op te vallen.. Je helmbak is een hele mooi klank kast.. Dus dan hoor je het als nog.
Je kan je Helmbak ook inplakken met geluids Isolatie , van dat Noppenspul wat ook aan de wanden en het plafond van een muziek / geluidsstudio is geplakt.
 
Back
Top