Frozen

New Member
Hallo, ik heb recent een mooie gratis vivacity en een goedkope giannelli reverse op de kop getikt.

Std 50cc, std 12mm carb, sproeier 58 en std luchtfilter ontgrenst.

nu ben ik bezig met afstellen van de scooter en heb ik een paar vragen.
wat moet ik als volgorde aanhouden voor het afstellen? de sproeier is al afgesteld maar weet nu niet wat ik als volgende het beste kan doen.
en ook geen benul welke richting ik op moet kwa malossi druk/trek veren en gewicht van de rollen.

iemand tips? dan hoor ik die graag

Mvg, Rick
 
Advertisement - register to remove this

De standaard originele Peugeot drukveer is goed genoeg en zit qua spanning tussen Malossi wit en geel in,
dus als die er al in zit lekker laten zitten.
Het is al een tijdje geleden dat ik met de peug vert blokjes heb gewerkt maar volgens mij zaten de rollen tussen de 6.5 en 8 gram op de brom versie blokjes.
Laat de carb en luchtfilter ook voor wat het is standaard, sommige gooien er een powerfilter op icm een andere carb maar dat gaat niet werken.
Wat je nog zou kunnen doen is een snellere vario er in zetten als upgrade maar daarna is het wel gedaan op deze setup.
 
8-9 gram op brom standaard. Misschien iets lichter voor jou door de uitlaat ik zou niet onder de 7-7.5 gaan, met de originele peugeot cilinder althans.

Geel is net zo zwaar als origineel (op gevoel).

Wit is een stuk lichter.

(heb ze alle 3 liggen hier)
 
Back
Top