Vivacity 4takt weinig compressie en valt uit

Hey mensen

Ik heb een vivacity uit 2011 4takt 25km uitvoering en kickstart heeft weinig compressie start wel als je de kickstarter helemaal doortrapt en gas geeft rijd maar moeilijk op toeren carb schoon gemaakt sproeier ook heeft niks veranderd vandaag de cillinder enzo eraf gehaald zuiger heeft aan beide kanten krasjes/slijtage geen brandvlek cillinder heeft krasjes binnenin en brandvlekje aan de buitezijde cillinderkop ook een klein brandvlekke poorten zitten onder de olie

Wat moet ik vervangen of wat kan ik doen om nog met deze cillinder kit te rijden
Alle hulp is welkom
 
Advertisement - register to remove this

Cillinder kit staat
 

Attachments

  • 15805769345066806413322529618654.jpg
    15805769345066806413322529618654.jpg
    70.2 KB · Views: 14
  • 1580576966677443768274116239165.jpg
    1580576966677443768274116239165.jpg
    80.3 KB · Views: 14
  • 15805769828305227389068737329604.jpg
    15805769828305227389068737329604.jpg
    83.7 KB · Views: 12
  • 1580577020093465095034662282283.jpg
    1580577020093465095034662282283.jpg
    93.6 KB · Views: 12
  • 1580577033428258208402565696740.jpg
    1580577033428258208402565696740.jpg
    89.5 KB · Views: 11
  • 15805770595274568932020269616881.jpg
    15805770595274568932020269616881.jpg
    81 KB · Views: 10
Je zou eigelijk de cilinder op moeten meten voor zuiverheid en je kan je kleppen testen door wat brandstof in je kop te gieten en kijken hoe lang t blijft staan.hoeveel kilometers heeft t gelopen .het schraap veertje werkt nog goed zie ik
 
Bij een 4takt vervang je eigenlijk nooit de zuiger, omdat deze en de cilinder op elkaar zijn ingelopen..

Bij deze adviseer ik je liever om er een nieuwe cilinder kit erop te zetten. Je kan wel je tijd geen verspillen aan meten, maar als er krassen op de zuiger staan, dan zal dit de cilinder wand ook niet positief hebben beinvloed. Dus ga er maar vanuit dat die ook kaduuk is..

En je kan beter altijd een nieuwe zuiger inrijden op een nieuwe op goede maat cilinder.. Dan dat je probeerd de laatste beetje nog uit een versleten cilinder te halen..
 
Bij een 4takt vervang je eigenlijk nooit de zuiger, omdat deze en de cilinder op elkaar zijn ingelopen..

Bij deze adviseer ik je liever om er een nieuwe cilinder kit erop te zetten. Je kan wel je tijd geen verspillen aan meten, maar als er krassen op de zuiger staan, dan zal dit de cilinder wand ook niet positief hebben beinvloed. Dus ga er maar vanuit dat die ook kaduuk is..

En je kan beter altijd een nieuwe zuiger inrijden op een nieuwe op goede maat cilinder.. Dan dat je probeerd de laatste beetje nog uit een versleten cilinder te halen..

Heeft u de fotos ook bekeken?
 
Back
Top