Stefan van den Berg
New Member
Beste experts,
mijn setup:
- Vivacity 45km uit 2006
- malossie vario met 8.5 gr rolletjes (sinds half jaartje)
- sito plus 703 Ontgrensd (sinds gisteren eronder gehangen)
- nieuw originele luchtfilterhuis erop gezet (sinds gisteren gemonteerd)
niet veel bijzonders aan mijn setup dus, rest is standaard.
Hij liep voor de sito plus eronder ging 60 op de teller, maar trok niet al te snel op.
eerst even korte inleiding:
Tot gisteren had m'n viva de standaard uitlaat eronder zitten ( https://www.scooterdiscounter.nl/uit...rom-45-km.html ), deze was begrensd.
ik was het naar mijn mening trage optrekken een beetje zat, zeker met wind tegen of heuveltje op. Dus heb ik besloten om een sito plus 703 aan te schaffen er eronder te zetten evenals een nieuw origineel luchtfilter, zo gezegd zo gedaan.
Bij de eerste keer testen, merkte ik direct het verschil, ik trok hem bijna op z'n achterwiel zo snel wilde die van z'n plek af....toen na 20 meter rijden hield hij in en kwam niet meer op qua toeren en snelheid.
Ik reed dus goed weg maar na een paar 10tal meters lijkt het alsof de viva verzuipt, je hoort zo'n hmmmbrrrrrhmmmmm en weg is het vermogen....dat is dus ook het probleem....
Ik heb daarna aantal keer gedraaid aan mijn luchtstel schroefie op m'n carb, ik merkte wel verschil maar had helaas geen tijd meer om dat af te maken (werd donker)...
Als ik de lucht schroef op anderhalve slag zet, wat volgens meerendeel standaard is voor peug heb ik hetzelfde effect...ik merk dus wel verschil als ik eraan draai, want de ene keer loopt ie iets langer door (tot 30 km/pu) maar stopt uiteindelijk wel met hetzelfde effect...hij trekt overigens wel als een op hol geslagen paard .
Waarschijnlijk vragen naar de bekende weg vermoed ik, maar heeft er iemand advies over het bovenstaande, dus of ik het alleen af kan dmv aan de luchtstel schroef te draaien of moet ik bv een maatje 56 qua sproeier erin zetten (deze komt vrijdag binnen trouwens). Waarschijnlijk zal ik na eventueel de sproeier erin te hebben gezet
(geen must maar heb ik voor de zekerheid mee besteld) weer opnieuw moeten afstellen...
Ik hoop dus een beetje dat dit allemaal een pure (lucht) afstellings kwestie is..
Advies of tips zijn welkom, of als je in t Gooi woont, mag je hem ook voor me afstellen (voor een paar biertjes oid) als je in de buurt bent
groeten
Stefan
mijn setup:
- Vivacity 45km uit 2006
- malossie vario met 8.5 gr rolletjes (sinds half jaartje)
- sito plus 703 Ontgrensd (sinds gisteren eronder gehangen)
- nieuw originele luchtfilterhuis erop gezet (sinds gisteren gemonteerd)
niet veel bijzonders aan mijn setup dus, rest is standaard.
Hij liep voor de sito plus eronder ging 60 op de teller, maar trok niet al te snel op.
eerst even korte inleiding:
Tot gisteren had m'n viva de standaard uitlaat eronder zitten ( https://www.scooterdiscounter.nl/uit...rom-45-km.html ), deze was begrensd.
ik was het naar mijn mening trage optrekken een beetje zat, zeker met wind tegen of heuveltje op. Dus heb ik besloten om een sito plus 703 aan te schaffen er eronder te zetten evenals een nieuw origineel luchtfilter, zo gezegd zo gedaan.
Bij de eerste keer testen, merkte ik direct het verschil, ik trok hem bijna op z'n achterwiel zo snel wilde die van z'n plek af....toen na 20 meter rijden hield hij in en kwam niet meer op qua toeren en snelheid.
Ik reed dus goed weg maar na een paar 10tal meters lijkt het alsof de viva verzuipt, je hoort zo'n hmmmbrrrrrhmmmmm en weg is het vermogen....dat is dus ook het probleem....
Ik heb daarna aantal keer gedraaid aan mijn luchtstel schroefie op m'n carb, ik merkte wel verschil maar had helaas geen tijd meer om dat af te maken (werd donker)...
Als ik de lucht schroef op anderhalve slag zet, wat volgens meerendeel standaard is voor peug heb ik hetzelfde effect...ik merk dus wel verschil als ik eraan draai, want de ene keer loopt ie iets langer door (tot 30 km/pu) maar stopt uiteindelijk wel met hetzelfde effect...hij trekt overigens wel als een op hol geslagen paard .
Waarschijnlijk vragen naar de bekende weg vermoed ik, maar heeft er iemand advies over het bovenstaande, dus of ik het alleen af kan dmv aan de luchtstel schroef te draaien of moet ik bv een maatje 56 qua sproeier erin zetten (deze komt vrijdag binnen trouwens). Waarschijnlijk zal ik na eventueel de sproeier erin te hebben gezet
(geen must maar heb ik voor de zekerheid mee besteld) weer opnieuw moeten afstellen...
Ik hoop dus een beetje dat dit allemaal een pure (lucht) afstellings kwestie is..
Advies of tips zijn welkom, of als je in t Gooi woont, mag je hem ook voor me afstellen (voor een paar biertjes oid) als je in de buurt bent
groeten
Stefan