Vivacity 4 takt start slecht

Riemert

New Member
Goedenavond allemaal, ik heb al een hele tijd een Peugeot vivacity 4 takt waarvan ik hem niet goed krijg. De scooter start alleen met een boormachine op de krukas. Vervolgens heeft het blokje een nieuwe 50cc kit erop met 11 bar compressie, ook heeft hij een erg krachtige goede vonk. Er zit een nieuw spruitstuk op ivm de vacuüm leiding was afgebroken, de carburateur geeft benzine en de motor staat goed op timing ook staat de klepspeling op fabrieksapecificaties.
Weet iemand wat het probleem kan zijn of een richting waarnaar ik kan gaan zoeken?

P.s. als de motor loopt gaat hij niet harder dan 50.

Mvg,
Riemer

Advertisement - register to remove this

Wordt de bougie nat na een paar start pogingen , en start hij op remmenreiniger/startpilot ?
Eigenlijk heb je alle ingrediënten waarmee hij moet lopen ( als de bougie nat wordt)
Werkt de choke ?

Wordt de bougie nat na een paar start pogingen , en start hij op remmenreiniger/startpilot ?
Eigenlijk heb je alle ingrediënten waarmee hij moet lopen ( als de bougie nat wordt)
Werkt de choke ?
De bougie wordt niet bepaald nat, hoe zou ik de choke kunnen checken? Hij is elektronisch, zou ik wat moeten horen klikken als ik er 12v op zet?

Als je hem aansluit op de accu , ( maakt niet uit welke draad je op de plus zet ), moet de naald na een paar minuten uitschuiven , meestal is het probleem , dat hij niet uitschuift , en het verrijkingskanaal afsluit . Maar kan ook zijn dat hij in uit geschoven stand blijft staan . Je hoort niets klikken . Start hij met remmenreiniger , als je dat achterin de carb spuit ?

Hoeveel Km heeft dat ding al zonder ( fatsoenlijk ) onderhoud al gelopen ??
Hij heeft 50 000 gelopen wel veel maar door die nieuwe cilinder heb ik er wel meer vertrouwen in, de vorige eigenaar was een vriend van me en die heb er veel op gereden
Post automatically merged:

Als je hem aansluit op de accu , ( maakt niet uit welke draad je op de plus zet ), moet de naald na een paar minuten uitschuiven , meestal is het probleem , dat hij niet uitschuift , en het verrijkingskanaal afsluit . Maar kan ook zijn dat hij in uit geschoven stand blijft staan . Je hoort niets klikken . Start hij met remmenreiniger , als je dat achterin de carb spuit ?
Ik heb de choke getest maar deze blijft na 3 minuten telkens nog op 1 cm staan. Ook starten de scooter niet op remreinger trouwens

Last edited:
Back