Vivacity 2takt start niet

Blijkbaar is het topic dood!

En sinds wanneer is een cilinder met iets meer dan 10.000 gereden km's zomaar ineens versleten??
Zelfs de Chinese blokken draaien makkelijk tot ruim 40/50.000 km in de standaard setting v.w.b. het standaard motorblok!
Dus?? Zomaar wat suggereren zonder onderbouwing is natuurlijk nogal ridicuul!

En voor dat men uit de slof schiet, ik heb ook ruim 18 jaar ervaring v.w.b. Peugeot scooters!
 
Ik heb het niet over de cilinder gehad alleen de zuigerveren. Als hij vonkt en benzine krijgt dan is dat het volgende waar je kan kijken.

Misschien is het een idee als de eigenaar even een filmpje post van het blok, de carburateur met slangetjes en hoe ze lopen.

Ik had ook al aangegeven hoe hij zijn vacuumsysteem makkelijke kan controleren
 
Last edited:
Dus met alleen nieuwe zuigerveren moet de motor dan wel aanslaan?

Het is genoeg lucht, brandstof (olie & benzine) en een goede krachtige vonk van de bougie om een motor in werking te doen treden!
Mits er voldoende compressie aanwezig is uiteraard..., dit is het enige criterium buiten de elektronische delen om in betreffende scooter.

Maar goed, zoals ik al aangaf is het dood en blijft het stil!
 
Ja inderdaad als er genoeg compressie is..... Als je zuigerveren op zijn heb je te weinig compressie. Ik meende ergens in het begin iets over licht kicken te hebben gezien. Tevens gaf hij aan een nieuwe cilinder met zuiger te hebben liggen.....
 
Back
Top