Vivacity 2t loopt niet door na 3 jaar stilstaan

Jesse1995

New Member
Beste allemaal,

Na dat mijn Vivacity 2takt snor scooter met een lekke achterband werdt geretourneerd, heeft deze ruim 3 jaar in de tuin gestaan.
Deze heb ik inmiddels weer aan het lopen, en loopt opzich prima stationar.

Het probleem is dat hij letterlijk slechts 7km/pu loopt bij vol gas.
Het initiële “oppakken” lijkt mij prima, maar zelfs na lang warm lopen, wil hij niet doorlopen.
Bijgaand een link naar een video waarin het goed te horen is. (
)

Aan de setup (sproeiers etc) is niets gewijzigd, enkel carburateur + bougie (vonkt goed) schoon gemaakt en verse benzine er in.

graag hoor ik jullie ideeën.

met vriendelijke groet,
Jesse
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook gekeken of het luchtfilter nog goed is?

Het kan ook zijn dat de zuigerveren zijn gaan roesten.
Het luchtfilter is wel vettig, maar verder niet erg vies.
Is starten zonder filter (kortstondig uiteraard) aan te raden? Hierdoor zou ik dat natuurlijk als oorzaak kunnen aanwijzen/uitsluiten.
 
Ja het kan wel, maar zonder luchtfilter wel te veel lucht krijgen en uitvallen.
Kun je beste even met je vingers de inlaat iets af dekken om het testen.

Basis onderoud gepleegd?
Nieuwe bougie verse olie benzine filters etc.
Na 3 jaar word het er niet beter van
 
Schoonmaken en gangbaar maken van remmerij, vario, koppelingspoulies, staat soepelheid van de snaar bekijken, hoofdsproeier, etc
Groet,
 
Beste allemaal,

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik had gehoopt op iets concreets, maar eerlijk gezegd was ik al bang dat het probleem niet door 1 specifiek iets veroorzaakt werdt.

Wat ik reeds gedaan heb:
Achterwiel gedemonteerd en remmen nagekeken (ivm lekke band moest die er sowieso af).
Brandstof gedraineerd en nieuwe euro98 toegevoegd.
Carburateur schoongemaakt (geen troep gevonden gelukkig).
Sproeiers verwijderd en doorgeblazen (op het oog schoon).
Bougie gecontroleerd (vonkt goed, start ook koud perfect, wel donkerder dan koffiebruin).
Nieuwe accu.
algemeen schoonmaken.

Omdat het probleem dus niet aan iets specifieks te koppelen lijkt, denk ik dat ik het gehele blok er onder vandaan haal en controleer/algemeen onderhoud uitvoer, zeker door de hierboven genoemde tip dat de zuigerveren verroest zouden kunnen zijn.

De hoop was dat ik hem eerst aan (relatief) goed lopend zou krijgen voor ik er weer geld tegenaan gooi zegmaar.

persoonlijk ben ik niet mega handig, maar zeker niet te beroerd om het te proberen met allerhande informatie die beschikbaar is (hij doet het toch al niet, en wegbrengen naar de scooterboer kan altijd nog).
Ik heb alle basis handgereedschap en beschik over een zeer krachtige slagschroefmachine welke wordt ingezet als slagmoersleutel.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik aan moet denken en of specialistisch gereedschap dat eigenlijk niet mag ontbreken?
 
Niet echt zeer specifiek.
Met basis gereedschap en een luchtsleutel kom je een heel eind.

Wel raadzaam om bij het terug monteren niks kapot te draaien dus of hand werk. En met krukas of koppeling niet de luchtsleutel op volle toeren zetten.

Als die naar de kloten draait word je dood ongelukkig.
Qua handigheid doe het lekker rustig aan kijk filmpjes naak foto's en forseer het niet

Er was een tijd dat we onze kont nog niet konden af vegen of een vork konden gebruiken.
Dus dit valt ook wel te leren
 
Bij mij bleef de membraam in de benzinekraan plakken.
De vacuum trok hem niet goed los, maar zuigen met de mond wel.
Nieuwe kraan gemonteerd en probleem opgelost.
 
Back
Top