vivacity 2e x warmloper

xxx999

New Member
Hallo, ik heb een vivacity (oud model) met brom blok. Ik heb dus een tijdje terug een warmloper gehad... nou pech dus nieuwe (gietijzeren) 50 cilinder erin en hij deed t weer. Heb hem al wel een stuk ingereden (ongeveer 150km) Nou start ik hem vanmiddag weer op, en ik reed nog geen 5min en merkte al dat er een beetje een apart geluid uit mn scooter kwam.. dus ik weer naar huis en sta ff stil onderweg omdat ik moest wachten.. en hij valt in een keer uit. Heb onderweg nog ff mn reserve bougie erin gedaan maar daar lag t ook ni aan... Dus ik lopend naar huis wat gelukkig maar 5 minuutjes lopen was. Heb ik de cilinder eraf gehaald en ja hoor... de cilinder is niet beschadigd gelukkig maar de zuiger vol met bruine vlekken enzo...

heeft iemand enig idee hoe dit kan?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

de oliepomp werkte voor mijn gevoel goed, maar als ie het weer doet ga ik voor de zekerheid mengsmering tanken.. ik heb nagevraagd over de sproeier en ik hoorde dat er standaard 54/56 in zit. (weet niet of het klopt ik kreeg het te horen en vertrouwde erop. er zat eerst een standaard uitlaat op met sproeier 56. Toen heb ik een yasuni r uitlaat eronder gegooid en hij liep echt niet normaal goed. dus ik dacht dat de sproeier gewoon goed was. maar kreeg een uurtje later gelijk een warmloper... (dat was de eerste) dus na de nieuwe cilinder heb ik gelijk een grotere sproeier erin gedaan wat best tegenviel (maat 66) en hoe kleiner ik de sproeier deed hoe beter hij liep...uiteindelijk kwam ik uit op 58 toen ie pas echt goed liep.

hier wat meer uitleg. ik ben totaal nieuw met dit dus moet alles eigenlijk zelf uitvogelen...
 
de oliepomp werkte voor mijn gevoel goed, maar als ie het weer doet ga ik voor de zekerheid mengsmering tanken.. ik heb nagevraagd over de sproeier en ik hoorde dat er standaard 54/56 in zit. (weet niet of het klopt ik kreeg het te horen en vertrouwde erop. er zat eerst een standaard uitlaat op met sproeier 56. Toen heb ik een yasuni r uitlaat eronder gegooid en hij liep echt niet normaal goed. dus ik dacht dat de sproeier gewoon goed was. maar kreeg een uurtje later gelijk een warmloper... (dat was de eerste) dus na de nieuwe cilinder heb ik gelijk een grotere sproeier erin gedaan wat best tegenviel (maat 66) en hoe kleiner ik de sproeier deed hoe beter hij liep...uiteindelijk kwam ik uit op 58 toen ie pas echt goed liep.

hier wat meer uitleg. ik ben totaal nieuw met dit dus moet alles eigenlijk zelf uitvogelen...
Beter lopen als in niet stotteren tijdens optrekken of op top of als in meer toeren maken? Had die minder vermogen met 58 ipv 66 op lage toeren? (Bij een kleinere sproeier mis je een deel vermogen op lage toeren en kan je meer toeren draaien).

Wat is de maat van je carburateur? Word je cilinder heel heet tijdens rijden? Std luchtfilter?
 
Nou hij hij stotterde niet meer bij het optrekken in het begin, maar de volgende dag toen hij een koude motor had stotterde hij weer heel erg. Kwa vermogen liep ie toch wel iets beter op 58 voor mijn gevoel (ook al weet ik dat niet zeker) ik heb nog een standaard carburateur erin zitten omdat ik hoorde dat ie het beter doen op een vivacity dan een grotere... de cilinder word idd best wel heet en er zit gewoon een standaar luchtfilter op

bedankt voor je reactie.
 
Nou hij hij stotterde niet meer bij het optrekken in het begin, maar de volgende dag toen hij een koude motor had stotterde hij weer heel erg. Kwa vermogen liep ie toch wel iets beter op 58 voor mijn gevoel (ook al weet ik dat niet zeker) ik heb nog een standaard carburateur erin zitten omdat ik hoorde dat ie het beter doen op een vivacity dan een grotere... de cilinder word idd best wel heet en er zit gewoon een standaar luchtfilter op

bedankt voor je reactie.
Al geprobeerd sproeiers af te bouwen (vanaf ong 80) om te kijken wat die dan doet? Ik had ook een scooter staan met een veel te kleine sproeier, bleek dat ik 6 (60 - 72) maten omhoog moest gaan. Hij stotterde ook dus je zou denken dat die te rijk reed, maar werd wel heel warm dus ben toen bij 80 begonnen en gaan afbouwen, rijd nu perfect en word veel minder warm. Ik raad je aan om een sproeierset te kopen en hetzelfde te doen.
 
Ja heb met een paar sproeiers geprobeerd (58-66) en elke keer dat lager ging liep ie voor mijn gevoel steeds beter.. ik zat er al over na te denken om inderdaad even een 80 of 78 sproeier te halen en dan ff kijken hoe hij daar op reageert. Er zit een yasuni r uitlaat op... hoeveel verschil kwa sproeiers zit daarin? moet ie dan veel groter of?

Bedankt voor de snelle reactie
 
Ja heb met een paar sproeiers geprobeerd (58-66) en elke keer dat lager ging liep ie voor mijn gevoel steeds beter.. ik zat er al over na te denken om inderdaad even een 80 of 78 sproeier te halen en dan ff kijken hoe hij daar op reageert. Er zit een yasuni r uitlaat op... hoeveel verschil kwa sproeiers zit daarin? moet ie dan veel groter of?

Bedankt voor de snelle reactie
Ik ben niet heel bekend met vivacity maar ik verwacht dat je ongeveer 5-7 maten (in stappen van 2) omhoog zal moeten gaan met die uitlaat, dus ergens tussen de 72-80 lijkt mij zoiezo wel goed. Je kan evt nog even proberen je luchtfilter te reinigen en dan een grotere sproeier proberen.

Wel warm afstellen anders heeft het geen nut.

Als die dan nog steeds te warm word kan het ook aan valse lucht liggen dus dat kan je ook nog even testen, even remreiniger halen en op kansmakende plekken spuiten (kop/voetpakking, spruitstuk, membraam pakking), dan goed luisteren of het toerental veranderd.

Is er nou geen valse lucht en word die nog steeds veel te warm, dan kan je een iets warmere bougie proberen.
 
Back
Top