Vivacity 2009 2-takt cilinder

Bram Smits

New Member
Hallo,

ik heb een vivacity 2 takt.

Set up:
std cilinder 49.9 CC
12 mm carb (std peugeot)
Leovince HM70 uitlaat.
Sproeier maat weet ik zo ff niet. ik dacht 58
Loopt ong 90 op de teller.

22.5K km op de teller.
wat voor cilinder zouden jullie adviseren?

Gr
Bram Smits
 
Advertisement - register to remove this

Oude model gaat maar tot 2008.. Vanaf 2008 is ook de new vivacity op de markt gekomen. En jou avatar ziet er niet uit dat je daar een 2009 noch a 2008 model hebt. Eerder nog ouder..

Waarom wil je de cilinder veranderen? Origineel loopt het als de beste.. Met een 70cc ga je veel afstel problemen krijgen.. Heb dit zelf ook al eens geprobeerd. Met een resultaat als een nog slecht lopende en zuipende scooter.. Hoopte op meer, maar kreeg echter minder.
 
Oude model gaat maar tot 2008.. Vanaf 2008 is ook de new vivacity op de markt gekomen. En jou avatar ziet er niet uit dat je daar een 2009 noch a 2008 model hebt. Eerder nog ouder..

Waarom wil je de cilinder veranderen? Origineel loopt het als de beste.. Met een 70cc ga je veel afstel problemen krijgen.. Heb dit zelf ook al eens geprobeerd. Met een resultaat als een nog slecht lopende en zuipende scooter.. Hoopte op meer, maar kreeg echter minder.

Op mijn kenteken bewijs staat toch echt een model uit 2009 ;) 03-07-2009 om precies te zijn maar anyway. Ik wil een nieuwe cilinder omdat deze er al 22500 KM op zit en ik denk dat die al al goed versleten is ik heb gekeken naar een airsal 50cc snel als ik nog lang met deze cilinder rond ga rijden ben ik bang dat ik een vastloper ga krijgen. en daar heb ik geen zin in en geen tijd voor. 70cc vind ik sws al niks (veel te veel lawaai en hoog benzine verbruik) en 50cc doet het werk ook prima vind ik dus mijn vraag was welk merk en wat voor cilinder zou je adviseren?
 
Gek genoeg rijd ik nog steeds met een originele peugeot cilinder.. (zelfs 2) en die lopen naar 33.000km nog steeds.. Dus hoe je erop komt dat hij bij 22.500km al op is blijft voor mij een raadsel.. Ja de zuigerveren kunnen dan wel op zijn, maar niet de cilinder zelf..
Gewoon nieuwe veren monteren en gaan.. Anders raad ik je aan om te kijken of je een BGM cilinder kan vinden.. Deze zijn ook met nikasyl wand.

Een airsal 50cc zou kunnen, alleen zijn deze soms slecht afgewerkt en hier en daar wilt er nog wel eens eentje vastlopen.. Betrouwbaarheid zou voor mij dan een vraagteken zijn..

70cc laagtoerig maakt alleen zwaarder geluid, niet perse echt veel harder... Maar ben het wel met je eens dat met een 70cc op peugeot i.i.g een flinke zuiperd aan over gaat houden ja.
 
Gek genoeg rijd ik nog steeds met een originele peugeot cilinder.. (zelfs 2) en die lopen naar 33.000km nog steeds.. Dus hoe je erop komt dat hij bij 22.500km al op is blijft voor mij een raadsel.. Ja de zuigerveren kunnen dan wel op zijn, maar niet de cilinder zelf..
Gewoon nieuwe veren monteren en gaan.. Anders raad ik je aan om te kijken of je een BGM cilinder kan vinden.. Deze zijn ook met nikasyl wand.

Een airsal 50cc zou kunnen, alleen zijn deze soms slecht afgewerkt en hier en daar wilt er nog wel eens eentje vastlopen.. Betrouwbaarheid zou voor mij dan een vraagteken zijn..

70cc laagtoerig maakt alleen zwaarder geluid, niet perse echt veel harder... Maar ben het wel met je eens dat met een 70cc op peugeot i.i.g een flinke zuiperd aan over gaat houden ja.

Bedankt voor je advies dan nog een vraagje, ik heb gehoord dat je met airsal idd een mindere afwerking hebt maar dat je met een snelle uitlaat en een airsal 50cc net wat meer vermogen en topsnelheid uit je brommer kan halen. wat is jou mening/ kennis hiervan ik hoor het graag!
 
Heb zelf nooit een airsal 50cc gehad.. Maar kan mij erbij voorstellen dat het ongeveer zo rijden als met een DR50 of een Top performances trophy 50.. Vond zelf de laatste wel een leuk cilindertje met die blauwe cilinderkop.

Kwa topsnelheid zal het rond de 90 km/u op de teller doen denk ik..

Dan zit je ongeveer op 80km/u echt.
 
Heb zelf nooit een airsal 50cc gehad.. Maar kan mij erbij voorstellen dat het ongeveer zo rijden als met een DR50 of een Top performances trophy 50.. Vond zelf de laatste wel een leuk cilindertje met die blauwe cilinderkop.

Kwa topsnelheid zal het rond de 90 km/u op de teller doen denk ik..

Dan zit je ongeveer op 80km/u echt.

heb op een 70cc speedfight 2 gereden en dat voelde lang niet zo veilig en lekker aan als mijn eigen scooter. ik denk dat ik dan toch maar opzoek ga naar een airsal 50cc of de top preformance die hier boven door je genoemd werd. heb je echter een site waar ik die kan bestellen of heb je daar geen idee van?

scooter loopt met de standaard cil al 85/90 afhankelijk van de wind :p

ik hoor het graag.
 
...Als ik het goed heb rijd je met hetzelfde blok als ik onder mijn Speedfight 3 , een horizontaal blok.

Ik rijd met een 70 Cc Malossi Sport , een laagtoerige Cilinder , ik vind dat prettiger rijden als een 50 Cc Snel Cilinder , een 70 Cc laagtoerig rijd veel rustiger als een 50 Cc snel ., en maakt minder herrie.

Btw .... ik neem aan dat je snelheid wat je opgeeft Teller snelheid is , en Geen GPS snelheid , Peugeot km tellers wijken enorm af.
Wat ook een optie is: laat je Cilinder Honen , en plaats er een overmaats zuiger in , dan is je Cilinder ook weer als nieuw.
 
Last edited:
Nee hij rijd niet met het zelfde blok.. Hij heeft een vertikaal peugeot blok.. Dus niet helemaal hetzelfde.. Het horizontaal blok is een herontwerp van het vertikale blok, met een paar verbeter punten..
Overigens is het horizontaal blok makkelijker sneller te krijgen dan het vertikale blok.

Zoveel meer herrie zal die airsal ook niet maken..
 
Back
Top