Vivacity 2007 start niet na teveel olie bijvullen

City 07

New Member
Mijn viva start moeilijk, of niet, nadat er teveel 2takt olie was bijgevuld..

De oliepomp werkt en krijgt ook spanning( gemeten).

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Helft van de benzine eruit laten met een hevel pomp (terug in een lege jerry can)

En dan de rest aanvullen met normale benzine die erin hoort zonder olie bij te doen.. Zo kan je het uit dunnen.

De teveel olie kan ook in de vlotterbak blijven hangen en dan zit continu de sproeier dicht..
Best is een bakje onder het slangetje doen van de carb en de benzine in het vlotterbakje af laten lopen.
Dan paar keer opnieuw starten, even zal die niet starten omdat er weer nieuwe benzine van de tank af komt daarna zal die weer even normaal starten.
 
Mij is niet helemaal duidelijk waar TS de olie heeft bijgevuld, in het olietankje of gelijk gemixt in de benzinetank?
Dit omdat TS spreekt over bijvullen en niet mixen en ook zijn oliepomp vermeld.

@City 07 , misschien kun je hier even antwoord op geven, dan weten we gelijk waar aan te denken.
 
Weet je dan ook welke dop van de olie tank is, niet dat je straks zo alles bij de benzine hebt gedaan.
Want dan zou die ook niet uit moeten vallen.. Of je moet de carburateur eens goed schoonmaken, zit er wellicht een vuiltje in.
 
In de normale olietank kun je volgens mij niet teveel in krijgen, het loopt er gewokn domweg uit.
Loopt vaak via jou tank naar beneden richting je blok.

Er loopt hier en daat ook elektronica misschien even checken of niks is verzadigt in de olie en daarom niet goed functioneerd.

Benzine tank heeft een rubberen schijf en een slangetje er aan zitten en zal overtollige benzine/mix achter je spatbord weg laten lopen.
 
Weet je dan ook welke dop van de olie tank is, niet dat je straks zo alles bij de benzine hebt gedaan.
Want dan zou die ook niet uit moeten vallen.. Of je moet de carburateur eens goed schoonmaken, zit er wellicht een vuiltje in.
Met het weer opbouwen van een Gilera Typhoon (1998) hebben we zelf eerst olie bij de benzine gedaan om te zien of hij wilde lopen en wat rijker te smeren vanwege nieuwe zuigerveren etc. en hij liep inderdaad.
Bij het verder opbouwen de olietank gevuld, oliepomp ontlucht. En hij deed het wel veel rook, maar ok.
Later wilde hij niet meer starten, alles was er , vonk, benzine.
Benzine tank helemaal vol gedaan en toen weer wat startpogingen en hij deed het.
Door teveel olie, door de mengsmering en uit het olietankje sloeg de bougie vet en wilde hij dus niet starten.
Loopt nu als een zonnetje start zelfs met de kickstart in 1 keer.
 
Gewoon de olietank bijgevuld, tot in de vulhals....
Ik denk dat je pomp te veel olie doorlaat of lekt waneer de scooter stil staat.
MAW er wordt te veel olie bij de brandstof gemengd waardoor deze niet meer ontsteekt.
Trek het olieslangetje eens los van de carburateur en laat de aanwezige olie eens uit het slangetje lopen, als de olie niet meer uit het slangetje druppelt, hang het slangetje dan even in een vers opvangbakje en laat de scooter zo een nacht staan.
De volgende ochtend kun je dan zien of de oliepomp olie doorlaat/lekt bij stilstaande motor.
 
Ik denk dat je gewoon te veel olie bij de benzine hebt gedaan, niet rekening gehouden hoeveel de oliepomp nog erbij zou mengen.

Beste is gewoon helft benzine eruit met een hevelpomp.. En dan normale benzine erbij doen.. En de carb even leeg maken en opnieuw starten.
Zal het daarna vast weer moeten doen.
 
Nou...het was een nieuwe bezinedop die geen lucht door laat! Dus rijden en een tijdje bij het gas loslaten, zoog het vacuüm!!! En dan sloeg ie af..

Telkens als de dop eraf was geweest starte de brommer...raar? Die dop heb ik erop gezet net voor ik de olie bijvulde.

Gelukkig dus niets aan de hand, maar wel weer een ervaring rijker
 
Back
Top