Vivacity 2006 vonkt niet meer

xxx999

New Member
Hallo,

Ik heb een vivacity 70cc brom

Ik heb laatste de scooter opnieuw in elkaar gezet en hij reed als een malle.

Vonkte goed, en het meeste werkte zoals het hoorde.

Tot ik aan het rijden was en hij raar begon te haperen. De tank was blijkbaar bijna leeg, dus ik naar het tankstation gereden en volgetankt en hij deed het weer..

Nog geen 10 meter rijden en hij haperde/stotterde weer als een gek.

2 bougies gecheckt, en deden het niet.

Eenmaal thuis even kijken of hij het toevallig weer deed en ja hoor hij ging aan.

tot ik vol gas gaf viel hij uit en geen vonk meer.. andere cdi erop en weer hetzelfde verhaal... gas geven en valt uit en vonkt helemaal niet meer...

hopelijk kan iemand mij helpen..

-2 bobines geprobeerd
-2 cdis geprobeerd
-de stekkers zitten er allemaal goed in van de kabelboom

De kabelboom is de elektrische versie.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

De magneet werkt goed, maar wat bedoel je precies met de grond goed aangesloten? en met de elektroplekken?
 
update: er is een van 5 spoelen is kapot. ( zit een gaatje in gebrand ) betekent dit gelijk dat ik een geheel nieuwe ontsteking nodig heb? alvast bedankt
 
Ja dat zou moeten , als je een gaatje gebrand hebt in de ontstekings spoel , is dat de oorzaak van je euvel Waarschijnlijk.
Als je een dc ontsteking hebt , dus een stator zonder ontstekings spoel , wordt je accu niet opgeladen vermoed ik , door die onderbreking.
Dus Ja nieuwe stator. Maar zou ook de bedrading even nakijken of je niet ergens sluiting , of een kabelbreuk hebt , van stator naar cdi , en naar de regelaar.
 
Back
Top