Vivacity 2005 2 takt moeite met wegrijden

Sven2005

Member
Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte Peugeot vivacity 2 takt uit 2005.
Zodra ik de scooter koud start en wil wegrijden loopt hij vrij hoog in toeren en blijft hij stil staan. Na een beetje aanduwen en gassen komt hij langzaam op gang tot zo’n 10km per uur. Na een seconde of 20 begint hij harder te lopen en kan ik weer 40/50 rijden. Ook als ik daarna rem en stil ga staan komt hij zonder problemen weer met genoeg kracht weg. Waar kan dit aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij verder gewoon goed reageert op het gas geven (dus meer gas is meer toeren), en niet onregelmatig loopt of uitvalt, zou ik beginnen met je aandrijving eens te onderzoeken. Carterkap eraf en koppeling, v snaar, rollertjes etc controleren.
 
Als hij verder gewoon goed reageert op het gas geven (dus meer gas is meer toeren), en niet onregelmatig loopt of uitvalt, zou ik beginnen met je aandrijving eens te onderzoeken. Carterkap eraf en koppeling, v snaar, rollertjes etc controleren.
De vorige eigenaar heeft de vario vervangen voor een grotere. (Ook zonder begrenzing plaatje). Er leek ook een nieuwe koppeling op te zitten met een nieuwe veer.
Kan hier een issue zitten?
 
Nadat die aanpassingen zijn gedaan heeft hij daarna wel goed gelopen?
Volgens de verkoper heeft hij daarna idd gewoon goed gelopen. Dat is dan wel met een terugloop uitlaat die hij er op had zitten. Ik heb er nu een vrij standaard sito uitlaat op zitten dus misschien dat dat de toeren overhoop haalt.
Ik weet niet of valse lucht verder impact heeft op iets als dit maar ik heb nog niet op valse lucht gecheckt en weet ook niet echt hoe ik dat doe.
 
Is om te kijken of dat je probleem veroorzaakt, als je probleem daarmee weg is weet je waar je moet beginnen.

Weet je de rest van de set up? Maat van de carb, cilinder inhoud, gewicht van de rolletjes?
 
Is om te kijken of dat je probleem veroorzaakt, als je probleem daarmee weg is weet je waar je moet beginnen.

Weet je de rest van de set up? Maat van de carb, cilinder inhoud, gewicht van de rolletjes?
Terugloop uitlaat heb ik helaas bij de verkoop niet meegekregen. Verder ga ik later deze week even met een vriend van mij kijken welke maten alle onderdelen zijn.
 
Als hij verder gewoon goed reageert op het gas geven (dus meer gas is meer toeren), en niet onregelmatig loopt of uitvalt, zou ik beginnen met je aandrijving eens te onderzoeken. Carterkap eraf en koppeling, v snaar, rollertjes etc controleren.
Hij reageert koud klaarblijkelijk niet goed op het gas. Ik zou zelf beginnen met het afstellen van de carburateur. Wellicht werkt de choke ook niet goed.
 
Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte Peugeot vivacity 2 takt uit 2005.
Zodra ik de scooter koud start en wil wegrijden loopt hij vrij hoog in toeren en blijft hij stil staan. Na een beetje aanduwen en gassen komt hij langzaam op gang tot zo’n 10km per uur. Na een seconde of 20 begint hij harder te lopen en kan ik weer 40/50 rijden. Ook als ik daarna rem en stil ga staan komt hij zonder problemen weer met genoeg kracht weg. Waar kan dit aan liggen?

Kan zijn dat de koppeling standaard te zware trekveren erin heeft zitten. Zijn echt joekels van dikke trekveren..
Wat er gebeurd is dat je teveel toeren moet maken om weg te komen.
Dit is denk ik een standaard issue bij sommige van die model scooters. Heb dit probleem bij die van mij ook gehad.

Toen heb ik er wat normale lichtere trekveren erin gedaan en was meteen stuk beter.
 
Kan zijn dat de koppeling standaard te zware trekveren erin heeft zitten. Zijn echt joekels van dikke trekveren..
Wat er gebeurd is dat je teveel toeren moet maken om weg te komen.
Dit is denk ik een standaard issue bij sommige van die model scooters. Heb dit probleem bij die van mij ook gehad.

Toen heb ik er wat normale lichtere trekveren erin gedaan en was meteen stuk beter.
Hi, onderhand zelf ook op deze conclusie gekomen. Ik ga binnenkort maar eens even wat lichtere trekveertjes kopen.

Rolletjes zijn volgens mij ook een gram of 12 (standaard nog) ook aardig versleten dus nieuwe en wacht lichtere rolletjes leek me ook wel een goede extra optie?
 
Hi, onderhand zelf ook op deze conclusie gekomen. Ik ga binnenkort maar eens even wat lichtere trekveertjes kopen.

Rolletjes zijn volgens mij ook een gram of 12 (standaard nog) ook aardig versleten dus nieuwe en wacht lichtere rolletjes leek me ook wel een goede extra optie?

Dat is een standaard probleem bij sommige vivacitys.

De snor variant hebben vaak wel de standaard lichtere trekveren.
 
Back
Top