This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vivacitty start niet na vervangen cilinder

michel1987!

Well-Known Member
ik heb hier een viva citty en heb een nieuwe cilinder gemonteerd de dmp cilinder (zie bijlage).
dit is een gietijzeren cilinder. de vorige cilinder was een alluminium cilinder.
ik heb alles gemonteerd en hij start gewoon niet. hij krijgt ook geen benzine de bougie want die is kurkdroog!
nou is mijn vraag waar kan dit aan liggen/ en is deze cilinder goed voor mijn vivacitty oud model ?
hij maakt voor de rest goede compressie een goede vonk bij de bougie en de carberateur is helemaal schoongemaakt zowel van buiten als binnen. en mijn oliepomp is stuk kan ik die gewoon helemaal afsluiten en verwijderen en gewoon mix tanken ?? dat is mij verteld alleen wou ik daar even wat zeker heid over hebben of dat idd mogelijk is. graag wat reacties want ik wil m graag weer aan de praat hebben gr een hulpnodige collega
 

Attachments

  • IMG_20170212_182259.jpg
    159.6 KB · Views: 6
  • IMG_20170212_161724.jpg
    212.1 KB · Views: 7
  • IMG_20170212_182219.jpg
    98.7 KB · Views: 7
  • IMG_20170212_182225.jpg
    110.8 KB · Views: 6
Zit er benzine in de Vlotterbak ?
Als je de vacuumslang van je spruitstuk haalt , en aan die slang zuigt en blaast , komt er dan Benzine uit de benzineslang die op de Carburateur zit ??? Zo Ja......, dan werkt de benzine pomp.

Waarom er dan geen benzine komt als het spul zit aangesloten ? waarschijnlijk een Vacuum lek , bijv Krukas Keerringen lek , en er valse lucht ontstaat.

Welk Bouwjaar is dat Ding ? en wat is de Km Stand ?.
 
I.v.m. valse lucht aantrekken de volgende vragen:
Nieuwe pakkingen gebruikt ?
Bouten goed aangedraaid ?
Misschien simpel gedacht maar je weet nooit...
Trouwens: iets meer info over je scooter is welkom...!!!
 
Sorry jongens mijn fout ik heb de zuiger verkeerd om gezet de pijl heb ik naar de uitlaat gezet ipv naar de uitlaatpoort dikke faal van mij denk dat dat t probleem is gr
 
Nog een vraag.
Ik DENK dan mijn oliepomp stuk is want ik heb al twee cilinders erop hezet en had met allemaal een vastloper gehad dit is al de derde cilinder die er nu op zit maar nu is mijn vraag hoe moet ik mijn oliepomp correct afkoppelen en moet ik meer afkoppelrn of alleen mijn oliepomp en moet ik nog andere dingen aanpassen ofzo? 150 euro voor een pompje vind ik best prijzig voor zo een oude scooter. Hij is uit 2006 een pugeot vivacitty . kan iemand mij hiermee helpen? Gr
 
heb de zuiger omgedraaid en nu doet hij het hij loopt maar nu wou ik mijn oliepomp testen ik heb hem gestart en de inlaat van de oliepomp naar mijn carberateur eruit gehaald en gekeken of er olie uitkwam terwijl hij liep de scooter er komt wel steeds een steeds dikker wordende druppel uit kan ik hier uit concluderen dat mijn oliepomp het gewoon doet?? want wil nu wel even zekerheid om te kijken of dat het probleem is.
gr
 
ook had ik er normaal een alliminium cilinder in en nu heb ik een gietijzeren cilinder.
als ik nu gas geef kakt dat ding gewoon in moet er een andere sproeier in als je van alliminium naar gietijzer gaat ? want nu doet hij het helemaal niet goed .....
 


bouwjaar is 2006 en hij heeft bijna 130.000 km gelopen alleen er zit nu een sproeier m50 in zag ik net maar wat si een orginele sproeier en ik denk dat mijn scooter nu verzuipt ofzo ?