viezigheid in benzine

bart1001

Well-Known Member
in mijn benzine tank heb ik vieze dingen zien liggen. nu start mijn scooter dus niet meer. weet iemand wat ik kan doen ?


alvast bedankt
bart
 
Advertisement - register to remove this

Je blok schoonmaken.. kweet niet stap voor stap hoe dat moet maar dat krijg je nog wel van anderen te horen.. weet je waar je sproeier zit?? alz je die eruit haalt zit er misschien een stukje vuil in verstopt zodat er geen benzine meer door kan.. alz je dat schoonmaakt doet ie ut wel weer..

alz hij eenmaal weer loopt moet je ook ff je benzine tank leegmaken en erachter komen hoe dat vuil erin komt.. ga niet rijden met dat vuil in je tank.. maar daar ben je denk ik wel slim genoeg voor 8) 8P
 
monteer eerst even een benzine filtertje (te koop bij dealers,) en zit er standaard in bij piaggio (nrg, typhoon en zip weet ik zeker)

ik zou gewoon je benzine tank eruit halen, helemaal leeg halen, 100.000 x omspoelen, en als je er zeker van bent, dat hij weer schoon is, weer terug plaatsen...

met vuil in je benzine, zou IK in ieder geval niet gaan rijden
 
speedfight carb schoonmaken?

smakkelijk joh!

-luchtfilter erafhalen (is 1 boutjes)
-2 boutjes in sproeistuk losmaken
-slangetjes losmaken en (passende) bout indraaien zodat ie niet leegloopt
-met waterpomptang gaskabeltje op je carb losdraaien
-choke erafhalen (2 boutjes)

dan is ie helemaal los, de rest zie je zelf wel.
hou je carb wel rechtop en leg m op een doek als je aant werk gaat!
 
Originally posted by bart1001
maar hoe maak ik mijn bezine tank leeg ?

Je kan het beste de tank er helemaal afhalen zodat je um ook heel vaak om kan spoele.. andere manier is slang erin zuigen en dan slang in emmer gooien maar daar schiet je nikz mee op want dan krijg je um nie helemaal leeg en kan je um niet omspoele..
haal gewoon je kappe eraf.. schroef je tank los.. gooi um leeg.. spoel um een paar keer om met water.. niet benzine erin.. klaar..

en vergeet niet je carb schoon te maken..
 
Je kan het beste de tank er helemaal afhalen zodat je um ook heel vaak om kan spoele.. andere manier is slang erin zuigen en dan slang in emmer gooien maar daar schiet je nikz mee op want dan krijg je um nie helemaal leeg en kan je um niet omspoele..
haal gewoon je kappe eraf.. schroef je tank los.. gooi um leeg.. spoel um een paar keer om met water.. niet benzine erin.. klaar..

en vergeet niet je carb schoon te maken..
En dan zit je met een tank met water en benzine? Zit er straks water in je carb en dan kan je die weer schoonmaken?
 
Back
Top