Vieze luchtfilter?

Heb een std ontgrensde aerox 2010. Als ik met een koude motor op 10% gas rijd valt die soms bijna uit. Nu heb ik dat ook als de motor warm is. Voor de rest loopt die als een zonnetje. Kan dit komen omdat de luchtfilter vol zit? Rij namelijk elke dag dus ook in de stromende regen hahaha, zo gek ben ik dan ook weer :)
 
Advertisement - register to remove this

Dat is niet waarschijnlijk. Een vol luchtfilter zul je vooral merken bij hogere snelheid. Bij lagere toeren is het luchtfilter niet de beperkende factor. Het ligt meer voor de hand dat je stationair sproeier verstopt zit. Je tankt toch geen E10 hoop ik?
 
Dat is niet waarschijnlijk. Een vol luchtfilter zul je vooral merken bij hogere snelheid. Bij lagere toeren is het luchtfilter niet de beperkende factor. Het ligt meer voor de hand dat je stationair sproeier verstopt zit. Je tankt toch geen E10 hoop ik?
Tank altijd e5. Luchtfilter eruit gehaald en schoon gemaakt, kwam allemaal vet uit wat op klei leek. Rijd nu weer als een zonnetje en trekt nu nog harder ineenkeer door naar de 80
 
Oei dan was het wel heel erg nodig. Misschien zat je carterontluchting ook dicht?
Is dat bijna uitvallen nu ook verholpen?
 
Oké. Stationairsproeier vervangen is het simpelst. Schoonmaken kan ook maar kan lastig zijn! Doorspuiten met carburateur reiniger of perslucht is soms NIET genoeg. Half uur weken in Dasty en daarna doorspuiten is al beter. Is dat nog niet genoeg dan moet je gaan doorprikken maar dat moet extreem voorzichtig. Ik doe dat bv met nylon vislijn. Met een goeie loupe kun je zien of het gaatje schoon is. Licht erdoorheen zien schijnen is NIET genoeg, daar heb ik me ook al es in vergist. Maar met een loupe kun je echt een piepklein mooi glanzend "tunneltje" zien als het goed is.
Succes.
O ja vergeet ook niet alle kanaaltjes in het carb huis zelf goed door te spuiten.
 
Back
Top