Vicacity: afdekkap wordt warm

Prototype

Well-Known Member
Hoi iedereen,

Ik ben vrij nieuw in de scooterwereld, en ben sinds kort in het bezit van een Peugeot Vivacity uit 2004. Heb deze qua uiterlijk helemaal opgeknapt met nieuwe kappen etc. Ziet er uit als nieuw.

Ik heb een vraag over de afdekkap/ carter van de Vivacity. Hiermee bedoel ik de zwarte kap waar de kickstarter op zit. Je mag het officieel natuurlijk geen carter noemen, omdat het tweetakt is, maar weet even niet de benaming voor deze kap.

Deze afdekkap voelt na een stuk gereden te hebben (10 á 15 km) erg warm. Dat wil zeggen dat ik nog wel mijn hand er op kan houden, maar na een seconde of 5 moet ik mijn hand eraf halen omdat het te warm is. Nu is mijn vraag, mag deze zo warm worden?

De kap is eigenlijk overal (dus aan de kant van de motor en aan de kant van het wiel) zo warm. Misschien iets warmer aan de kant van de motor.

Is dit normaal, of zou dit niet mogen? Hij rijdt verder prima, en de achterrem slijt ook niet aan. Ben gewoon nieuwsgierig of dit normaal is, of dat ik er toch eens naar moet kijken.

BVD!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top