This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vhbz cabr

pollik

Well-Known Member
eey mensen kheb een vraag over de VHBZ cabrs van DellÓrtho.
Ik heb het hier over de DO 24 VHBZ.
Het is een cabr van een motor dus een 4-takt cabr.
Kan dat op een scooter?
krijg je dat wel goed afgesteld?
En de inlaat is evengroot als waar die op het spruitstuk moet allebei rond de 30mm. Normaal is de inlaat toch groter? maakt dat wat uit?

en uhh er zit een DO groot sproeier 240 in wat zal erin moeten op een scoot? met 70 Hebo, HR2 ongeveer?

Veel vragen, maar dan wordt het wel in een keer duidelijk voor me
 
weet er niet zoveel over, maar je zal in ieder geval erg lang bezig zijn met afstellen van dingen (sproeiers, gasnaald etc)
denk dat je beter een 2t DO kan kopen of nog beter mikuni ofzo
de inlaat kan je gewoon vergroten met een kelk.
 
ik denk dat het wel gaat lukken

24mm kan op 70cc

en een carb is een carb hij vermengt benzine in de lucht

als er een 240!!! sproeier in zit is dat waarschijnlijk ietwat te groot
maar dat is testen

ik zou het gewoon proberen
 
ja ik denk zelf dat die sproeier maat van een motor is dus zal ik 110 ofzo moeten hebben? denk ik

owjah en nog een vraagje moet ik een ander spruitstuk?
 
franky said:
ik denk dat het wel gaat lukken

24mm kan op 70cc

en een carb is een carb hij vermengt benzine in de lucht

Franky toch, een carb is een carb... Wat een zinloze uitspraak...
 
iemand nog antwoorden op mijn laatste 2 vraagjes dan kan deze dicht... alvast bedankt mensen
 
Het is al meerdere malen gezegt hier op het forum maar voor de duidelijkheid nog even, je kan beter een 2t carb kopen die iets meer kost want die zal veel makkelijker af te stellen zijn en brengt veel minder kosten met zich mee, dus uiteindelijk niet duur!!

PS Tenzij je met een slecht afgestelde 4t carb wilt rondrijden
 
maar ik denk dat als jij deze cabr voor 20 euro kan kopen dat je dat ook wel zou doen. maar het kost dus heel veel moeite om dat ding goed afgesteld te krijgen?
dit is toch zo'n zelfde cabr als een OKO 4t ? en die valt best goed af te stellen
 
Wat ikzelf inmiddels MEERDERE malen vernomen heb is dat de OKO carb's vaak op een 4takt gemonteerd worden waardoor vaak de gasnaald anders is (of miss nog andere dingen) Daardoor kan het zijn dat hij op een snelle 2takt (hoogtoerig) moeilijk af te stellen is!