Vespa vast gelopen of niet?

Wessie1989

New Member
Hallo ik zit met een probleem aan de Vespa scooter van me vriendin. De scooter heeft langer als twee jaar stil gestaan. Heb al het één en ander nagelopen. Verse brandstof erbij, nieuwe olie erbij en een nieuwe bougie eringedraaid.
Nou kreeg ik de scooter dus gestart uiteindelijk en wilde hem even stationair laten draaien zodat die weer beetje op gang kon komen. Dat ging prima daarna uitgezet. Even later opnieuw gestart en startte weer en op gegeven moment hoor ik wat geluid uit de carterkap komen en kon ik hem niet meer aan kicken en het kickstartpedaal bleef naar beneden staan. Verder gaf hij ook geen tegendruk meer als ik probeerde te kicken. Nu heb ik de carterkap eraf gehaald en heb ik dat rondsel opnieuw gesmeerd dacht misschien lag het daaraan. Maar bij het openen van de carter zag ik dat die bout los was van die krukasbout en dat schijfje zeg maar. Wat zou nou het probleem kunnen zijn, erg frustrerend want had hem eindelijk aan de praat gekregen en toen gebeurde er dus wat ik net vertel in bovenstaand verhaal. Zou graag willen weten waar het nou aan zou kunnen liggen voordat ik onnodig laat repareren voor veel kosten. Alvast bedankt!

Scooter Vespa LX50 2 takt
 
Advertisement - register to remove this

Je vario moer is dus losgelopen. Heb je hem er weer terug op gezet? En alles in de juiste manier terug gemonteerd? Om hem vast te draaien heb je een vario blokkeer sleutel nodig (of een slagmoersleutel) ik adviseer je sowieso even een nieuwe moer te halen.

Aangezien je hem enkel stationair heb laten lopen verwacht ik geen verdere schade. Het kan echter zo zijn dat je schroefdraad kapot gelopen is, dan krijg je de moer er niet meer recht op.
 
Back
Top