Vespa valt uit bij gasgeven

simsa

Well-Known Member
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleempje met de scooter, maar hieronder alvast de setup:

Vespa LX Touring 4T2V 50cc
Sproeier 78
Rollen 6,5 Gr
Witte drukveer
Omega goud trekveren
CDI ontgrenst

Nu is het probleem dat wanneer ik vol gas open draai bij stationair draaien dat hij weg valt. Als ik rustig gas geef pakt hij 'm wel.
Als de scooter al iets op toeren is pakt hij meestal wel.

Ik heb al vele stappen ondernomen namelijk:

-Carburateur schoongemaakt
-Luchtfilter vervangen
-Bougie + kabel vervangen
-Massa kabel schoongemaakt (moet ik nog iets vaster draaien, maar electrische start werkt gewoon goed)
-Acceleratie pomp vast gezet, geen resultaat
-Sproeier 80/82, geen resultaat
-Met mengsel(2,5-3 slag) en luchtschroef afgesteld
-Valselucht check gedaan op spruitstuk
-Ook een nieuwe begrenzer CDI zit er op. Ik ga morgen even met de snor CDI kijken of het eventueel daar aan ligt.
-Ook 2 verschillende carburateurs/gasnaalden geprobeerd en membraan gecheckt.
-Kleppen gesteld 0,10/0,15

Heeft iemand enig idee om mij op de goede weg te helpen? Eventueel kan ik uiteindelijk ook naar de brommer boer, alleen wil ik het zelf graag oplossen.

Groeten,

Lars
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Vandaag de massa goed bevestigd en verschillende CDIs geprobeerd. Enige wat nog rest is compressie checken en misschien de afstelling van de mengselschroef denk ik. Heeft niemand suggesties?
 
Hey Giodam, dank voor de reactie. Kleppen zijn max 2 maanden geleden nog gedaan. Heb nu een busje kleppenreiniger waarbij ik een shock behandeling ga geven. In een keer halve flesje erin.

Tevens is hij nu perfect afgesteld, met sproeier 84 trekt hij in een stuk door naar de 70km/u. Warm heb ik er al veel minder/niet last van. Ben even helemaal klaar met het sleutelen en afstellen, dus laat het even zoals het is.
Voel het nog in de rug:)

Groet Lars
 
Nee denk het niet. Ook met choke kabel eraf geprobeerd. Vriend van me zegt gewoon lekker mee rijden. Opzich is het ook goed te doen. Als je even een klein gasje geeft bij het wegrijden als het waren.
Heb al me hoop op de kleppen, dus ben benieuwd naar de werking vh flesje. Schijnt volgens de reviews goed spul te zijn.

Ben al echt blij hoe die nu rijdt. Eerlijk gezegd trekt die me iets te hard. Wel kan ik op elke snelheid nu met fijne toeren rijden als het waren. Door de poule of koppeling aanpassing denk ik.
Post automatically merged:

IMG_20191218_145715.jpg
 
Last edited:
Back
Top