Vespa start niet elektrisch

Mericc020

New Member
Hallo, Mijn vespa sprint 2017 start niet elektrisch maarwel als ik het met startkabels en auto probeer, aan wat kan het liggen want kabelboom is het dan niet toch omdat hij wel start met startkabels
 
Advertisement - register to remove this

Meten is weten.
Meet de accuspanning in rust bij stationair en met een verhoogd toerental.
Rust moet zo'n 12,5 volt zijn, stationair ruim 13 en met verhoogd toerental zelfs 14 of meer. (Volt)
Kijk ook de aansluitingen van de accukabels na, ook de massakabel aan het frame.
Er is nu misschien teveel weerstand en dat overbrug je door de grotere kracht van de autoaccu.

Als je met de autoaccu start laat je dan de automotor uit ?
Als de scooteraccu leeg is, jaag je daar opeens heel veel ampères doorheen, dat vind de accu niet fijn.
De auto accu, al gauw zo'n 40 Amp kan dat wel hebben.
 
Heb zelf ookal geprobeerd met een nieuwe accu of een andere accu van een vriend van me.
Post automatically merged:

als ik mijn accu vol laad start hij de eerste half uur/uur wel elektrisch maar na een uurtje start hij niet meer elektrisch.
 
met een nieuwe accu startte hij ook niet alleen als ik mijn accu lang in de lader doe enlang laat dan start hij de eerste half uur elektrisch daarna niet meer
Laad de accu niet bij?
Check eens je accu spanning tijdens versneld stationair zoals hierboven is gevraagd zo kun je uitstellen dat de accu wel/niet bijlaad
 
je hebt lekstroom (die je accu leegtrekt) òf een gare verbinding, waardoor de scooteraccu niet genoeg stroom levert aan startmotor of -relais. je auto accu geeft nog genoeg om door die gare verbinding heen te starten
 
Back
Top