Vespa Sprint verbruikt extreem veel benzine

stijnkroon

New Member
Heyhey!

Heb al een tijdje een Vespa Sprint 4T 2V uit het bouwjaar 2017, alleen hij verbruikt de laatste tijd (paar maanden) extreem veel benzine. Ik doe tegenwoordig nog maar 90KM met een volle tank.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
(Ik doe altijd optijd de beurtjes)
(sproeier 80 zit erin)

Als iemand een idee heeft wat dit kan zijn laat het me graag weten!
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen controleren/stellen zoals Super8 al adviseert.
Maar sproeier 80 is wel erg groot.
Ik rij met Malossi Multivar, zonder varioring en onbegrensde CDI en sproeier 76.
Verbruik 1op 35.
 
Kleppen controleren/stellen zoals Super8 al adviseert.
Maar sproeier 80 is wel erg groot.
Ik rij met Malossi Multivar, zonder varioring en onbegrensde CDI en sproeier 76.
Verbruik 1op 35.


Nou dan rijd je wel erg arm.. Heb zelf ook geconstateerd dat bij een ongrensde scooter (in dit geval een piaggio 4t 2 valve motorblok)
Je zeker sproeier 80 nodig hebt.

Al rijd je zelf begrensd met een ducati geel heb je al sproeier 78 nodig.


Sproeier 75 is origineel vanuit de fabriek.. En daarmee is die geleverd om zo min mogelijk uitstoot te genereren.
Maar dit heeft er wel onder te lijden dat het blokje dan vrij arm afgesteld staat..
Resultaat is zwakker stationair lopen (kans op uitvallen) minder vermogen opbrengst (dus duurt ook langer dat je de top bereikt)
Benzine zorgt voor koeling.. Gedeeltelijk kan de motor olie de smering wel opvangen.. Maar als die olie gloeiheet word is de effectiefheid ook minder. Een motor kan niet op 1/100 benzine lopen en de rest op lucht.

Sproeier 76 op 75 is vrijwel te verwaarlozen.


Misschien verdwijnt er wel veel benzine door de uitlaat klep (door slecht sluitende klep)

Of beland de benzine bij de motor olie..
 
Nou dan rijd je wel erg arm.. Heb zelf ook geconstateerd dat bij een ongrensde scooter (in dit geval een piaggio 4t 2 valve motorblok)
Je zeker sproeier 80 nodig hebt.

Al rijd je zelf begrensd met een ducati geel heb je al sproeier 78 nodig.


Sproeier 75 is origineel vanuit de fabriek.. En daarmee is die geleverd om zo min mogelijk uitstoot te genereren.
Maar dit heeft er wel onder te lijden dat het blokje dan vrij arm afgesteld staat..
Resultaat is zwakker stationair lopen (kans op uitvallen) minder vermogen opbrengst (dus duurt ook langer dat je de top bereikt)
Benzine zorgt voor koeling.. Gedeeltelijk kan de motor olie de smering wel opvangen.. Maar als die olie gloeiheet word is de effectiefheid ook minder. Een motor kan niet op 1/100 benzine lopen en de rest op lucht.

Sproeier 76 op 75 is vrijwel te verwaarlozen.


Misschien verdwijnt er wel veel benzine door de uitlaat klep (door slecht sluitende klep)

Of beland de benzine bij de motor olie..
Edit. Er zit sproeier 78 in mijn Primavera.
 
Back
Top