Nou dan rijd je wel erg arm.. Heb zelf ook geconstateerd dat bij een ongrensde scooter (in dit geval een piaggio 4t 2 valve motorblok)
Je zeker sproeier 80 nodig hebt.
Al rijd je zelf begrensd met een ducati geel heb je al sproeier 78 nodig.
Sproeier 75 is origineel vanuit de fabriek.. En daarmee is die geleverd om zo min mogelijk uitstoot te genereren.
Maar dit heeft er wel onder te lijden dat het blokje dan vrij arm afgesteld staat..
Resultaat is zwakker stationair lopen (kans op uitvallen) minder vermogen opbrengst (dus duurt ook langer dat je de top bereikt)
Benzine zorgt voor koeling.. Gedeeltelijk kan de motor olie de smering wel opvangen.. Maar als die olie gloeiheet word is de effectiefheid ook minder. Een motor kan niet op 1/100 benzine lopen en de rest op lucht.
Sproeier 76 op 75 is vrijwel te verwaarlozen.
Misschien verdwijnt er wel veel benzine door de uitlaat klep (door slecht sluitende klep)
Of beland de benzine bij de motor olie..