Vespa Sprint van snor naar brom overzetten

JV_010

Member
Goedenavond, ik ben nu aan t kijken om mijn Vespa Sprint 2021 iget model toch over te zetten naar een brom kenteken. Toch was ik benieuwd naar de kosten die dan van toepassing komen aangezien ik hem zoiezo 54 wil laten lopen en eventueel harder later met begrenzer. Dan zou mijn snor vertanding moeten worden veranderd naar een brom vertanding ben ik dan klaar ? De scooter loopt nu 34 gps.
Mvg, JV

Advertisement - register to remove this

Kosten die sowieso van toepassing zijn is het omkeuren bij het RDW, + enige aanpassingen die je moet maken. Bij het omkeuren moet je scooter gewoon voldoen aan de eisen, dus;
maximale cilinderinhoud van 50cc, maximaal 97 dB geluidsproductie, alle lichten + claxon moeten het doen, banden & remmen in goed werkende orde en een maximale snelheid van 54 (geloof ik). volgens google kost het omkeuren 108 euro.

Als het ding een ECU heeft, zal je ook een nieuwe moeten kopen voor een brom model.

Snor en brom zijn via ECU anders begrensd. (snor zwaarder dan een brom model)

bij igets is er geen brom vertanding. Ook het brom model heeft een korte vertanding waardoor je niet boven de 65 komt. Malossie maakt wel langere vertanding en misschien past de vertanding van andere modellen in

Back