Vespa Sprint valt uit en start niet meer

Hallo,
de vespa van mijn zoon is uitgevallen sindsdien start hij niet meer. De bougie is vervangen en hij vonkt. Carburateur schoongemaakt en wanneer ik de hand bij de luchtinlaat uit en start voel ik benzine. Kan de CDI toch kapot zijn? (er zijn vonken maar weet niet of deze voldoende zijn etc?)
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
de vespa van mijn zoon is uitgevallen sindsdien start hij niet meer. De bougie is vervangen en hij vonkt. Carburateur schoongemaakt en wanneer ik de hand bij de luchtinlaat uit en start voel ik benzine. Kan de CDI toch kapot zijn? (er zijn vonken maar weet niet of deze voldoende zijn etc?)
Alvast bedankt voor de reactie.
Wanneer heeft de scooter haar laatste onderhouds beurt gehad? (Kleppen stellen etc)
 
Ook gehad met "zojuist" gekochte scooters. (Sprint en Primavera)
Op proef gereden, op de aanhanger mee naar huis , en niet meer willen starten.
Was de bougie, nieuwe erin, maar dat heb je al gedaan, en direkt starten.
Omdat we geen onderhoudshistorie hadden, een grote beurt uitgevoerd, kleppen nakijken/stellen is ook heel belangrijk.
Sinds kort een Malossi Multivar erin en een Malossi CDI, sproeier 78.
Gelijk starten bij koude start, gelijkmatiger lopen en optrekken, echt de moeite waard.
(En de varioring eruit)
Post automatically merged:

Ook zat er een stukje plastic in de choke.
1620391453294.png


1620391399065.png
Post automatically merged:

Geen idee. Zojuist gekocht. Maar hij viel ineens uit...
Wat voor maat sproeier zit erin ?
 
Last edited:
Ook gehad met "zojuist" gekochte scooters. (Sprint en Primavera)
Op proef gereden, op de aanhanger mee naar huis , en niet meer willen starten.
Was de bougie, nieuwe erin, maar dat heb je al gedaan, en direkt starten.
Omdat we geen onderhoudshistorie hadden, een grote beurt uitgevoerd, kleppen nakijken/stellen is ook heel belangrijk.
Sinds kort een Malossi Multivar erin en een Malossi CDI, sproeier 78.
Gelijk starten bij koude start, gelijkmatiger lopen en optrekken, echt de moeite waard.
(En de varioring eruit)
Post automatically merged:

Ook zat er een stukje plastic in de choke.
View attachment 60430


View attachment 60429
Post automatically merged:


Wat voor maat sproeier zit erin ?
Bedankt voor de info. Zojuist een nieuwe CDI gekocht en nieuwe rolletjes. Sproeier zal ik nakijken, weet ik zo niet. Ga er morgen mee aan de slag.
Post automatically merged:

Heb nog een rare vraag. Wat is dat electrische ding op de caburateur? En hoe kan ik controleren of deze werkt?
 
Bedankt voor de info. Zojuist een nieuwe CDI gekocht en nieuwe rolletjes. Sproeier zal ik nakijken, weet ik zo niet. Ga er morgen mee aan de slag.
Post automatically merged:

Heb nog een rare vraag. Wat is dat electrische ding op de caburateur? En hoe kan ik controleren of deze werkt?
Dat is de elektrische choke, als je even zoekt in de zoekbalk kom je genoeg tegen over hoe je die test, heb je trouwens al geprobeerd om wat remreiniger in je carb te spuiten en te kijken of hij dan start?
 
Kijk ook of alles goed aangesloten is. Bij mijn scooter was de slang van de air-solenoid losgehaald, de bobine zat los, er was een buis uit het luchtfilter gehaald en dan nog dat dingetje in de choke.
Maar best leuk een 2e hands scooter.
Samen met mijn jongste zoon hebben we alles in orde gekregen.
En zo te lezen doen jullie dat samen ook.
 
Nou, de laatste dagen aan het sleutelen geweest en de inlaatklap had niet de benodigde speling. Na afstellen prima echter na een half uurtje rijden kreeg ik de scooter niet meer aan. Kleppen gecontroleerd en de inlaat zat weer vast......... opnieuw gesteld en gaan zo weer proberen maar schijnbaar verlies ik de speling na enige tijd. Heb alwel links en rechts gekeken en het is geen uniek probleem maar de oplossing heb ik nog niet kunnen vinden........ ben bang dat we een kat in de zak gekocht hebben.
 
Back
Top