Vespa Sprint stottert en valt uit?

HenryVV

New Member
Ik heb een Vespa Sprint, uit 2017 (geen I-get).
Laatst lekker zitten rijden, en begon mijn scooter uit het niets in te trekken en nam geen volle gas meer, dus hierbij mijn vraag; hoe kan ik dit oplossen.
Het is meer van; starten doet die moeilijk, als die is gestart en je geeft gas stottert die en valt die uit als je in eens volle gas geeft. Als ik elke keer volle gas geeft, valt die of uit of stottert die als een gek.

Heb de carburateur schoon gemaakt, luchtfilter schoon gemaakt, bougie vervangen en de bougie vonkt. Bij het zuigen van de vacuumslang kwam er niks uit?

Iemand een oplossing?
 
Advertisement - register to remove this

welk geluid maakt die als ie stottert? als dit een beetje blub blub is krijgt hij te veel benzine en kan je proberen om de luchtschroef een paar slagen verder opendraaien of/en de benzine schroef iets dicht
 
welk geluid maakt die als ie stottert? als dit een beetje blub blub is krijgt hij te veel benzine en kan je proberen om de luchtschroef een paar slagen verder opendraaien of/en de benzine schroef iets dicht

Het lijkt meer alsof die geen benzine krijgt, want als k m heb gestart en ik geef volgas dan stopt die met hem innemen van benzine en valt die langzaam uit. Ook start die heel moeilijk met electra en moet heel vaak kicken om het werkent te krijgen. En wat bedoel je precies met luchtschroef en benzineschroef?
 
Heb je hem opgevoerd of iets veranderd laatst?

Nee, heb er nooit aan zitten sleutelen, af en toe varioring erin en eruit gedaan verder niks. Maar dit gebeurde ineens, ik wist al wel dat er krachtverlies was de dag toen ik er mee reed en opeens wou ik volgas geven en begon die als een gek te happeren en begon die bijna uit te vallen.
 
Back
Top