Vespa sprint start niet meer

Narek

Member
Beste, Ik heb een vespa sprint van 2016 80cc.
Vandaag in de ochtend wou ik hem starten en toen zag ik dat hij niet elektrisch wou starten. Dan heb ik kickstart geprobeerd en dat werkte. Ik heb de hele dag kunnen rijden, maar dan in de avond was ik aan het rijden en voelde ik dat hij zijn vermogen begon te verliezen en na een paar seconden draaide ik aan het gas maar gaf hij geen reactie. Dus hij viel uit. Ik heb dan proberen kickstarten maar dat werkte niet. Elektrische start hoor je hem wel maar hij doet het niet. En hij klinkt heel zwak. Alle leidingen en draden zijn aangesloten. Er zit nog benzine en olie in. Kan er iemand mij aub verder helpen. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

@levi
Eigenlijk een heel goede vraag aan Narek.
Ik vertaal m als: laat je vooral anderen zorgen voor je scooter?

@Narek
Beste Narek, je beschrijft het probleem goed.
Het lijkt alsof de kwaliteit of de lading van de accu niet zo best meer is. Dat geeft start problemen.
Aan de andere kant lijkt het wel of de motor in je armen sterft, en niet meer tot leven is te brengen.
En dat is natuurlijk niet best.
Dat doet mij denken aan een benzine toevoer probleem, of een goed verbrandde inlaat klep die al langere tijd te weinig speling had.
>> belangrijk is om te weten of jij wel eens iets aan je scooter hebt gedaan, en iets weet over hoe een motor werkt, en wat bijvoorbeeld het verschil tussen een tweetakt en viertakt is.
>> ik kan je helaas geen tip geven waarmee je iets kan doen aan je motor waardoor ie weer zorgeloos draait. Daar is meer onderzoek voor nodig.
Laat maar horen....
 
@levi
Eigenlijk een heel goede vraag aan Narek.
Ik vertaal m als: laat je vooral anderen zorgen voor je scooter?

@Narek
Beste Narek, je beschrijft het probleem goed.
Het lijkt alsof de kwaliteit of de lading van de accu niet zo best meer is. Dat geeft start problemen.
Aan de andere kant lijkt het wel of de motor in je armen sterft, en niet meer tot leven is te brengen.
En dat is natuurlijk niet best.
Dat doet mij denken aan een benzine toevoer probleem, of een goed verbrandde inlaat klep die al langere tijd te weinig speling had.
>> belangrijk is om te weten of jij wel eens iets aan je scooter hebt gedaan, en iets weet over hoe een motor werkt, en wat bijvoorbeeld het verschil tussen een tweetakt en viertakt is.
>> ik kan je helaas geen tip geven waarmee je iets kan doen aan je motor waardoor ie weer zorgeloos draait. Daar is meer onderzoek voor nodig.
Laat maar horen....
Beste, Bedankt alvast voor uw tijd en uitleg. Ik weet niet alles over scooters enz, maar ik weet zeker wel het verschil tussen viertakt en tweetakt. Ik heb zelf ook veel gesleuteld enz. Bv onderhoud heb ik zelf gedaan kleppen stellen enz. Ik ga zo om een nieuwe accu en een bougie. Ik ga de kleppen eens bekijken en stellen. En zoals u zei zal ik de benzine toevoer eens nakijken. Hopelijk na dit allemaal gedaan te hebben hoop ik op een start. Mvg
 
Kijk de klepspeling eens na.
Kleppen waren een beetje slecht. Ik heb ze weer afgesteld. Voor de rest niks raars gezien aan de kleppen. Alleen zag ik wel dat de bougie dop niet meer vast zat en ik kon hem ook niet vast zetten. Ik heb een nieuwe bougie met dop besteld. Ook een nieuwe accu gekocht. Hopelijk word daarmee het probleem opgelost.
Post automatically merged:

@levi
Eigenlijk een heel goede vraag aan Narek.
Ik vertaal m als: laat je vooral anderen zorgen voor je scooter?

@Narek
Beste Narek, je beschrijft het probleem goed.
Het lijkt alsof de kwaliteit of de lading van de accu niet zo best meer is. Dat geeft start problemen.
Aan de andere kant lijkt het wel of de motor in je armen sterft, en niet meer tot leven is te brengen.
En dat is natuurlijk niet best.
Dat doet mij denken aan een benzine toevoer probleem, of een goed verbrandde inlaat klep die al langere tijd te weinig speling had.
>> belangrijk is om te weten of jij wel eens iets aan je scooter hebt gedaan, en iets weet over hoe een motor werkt, en wat bijvoorbeeld het verschil tussen een tweetakt en viertakt is.
>> ik kan je helaas geen tip geven waarmee je iets kan doen aan je motor waardoor ie weer zorgeloos draait. Daar is meer onderzoek voor nodig.
Laat maar horen....
Beste, De kleppen zijn nog goed. Ik heb ze opnieuw gesteld. Maar de bougie dop sluite niet meer goed aan. Ik denk dat hij tijdens het rijden losgekomen is waardoor hij zo deed. Ik heb een nieuwe bougie en accu besteld. Hopelijk is het daarmee opgelost
 
Back
Top