vespa sprint start niet elektrisch

goeieavond ik heb een vespa sprint 2015 bijna 20000 km op de teller nu heb ik het probleem dat mijn elektrische start het niet meer doet. heb mijn accu ongeveer een week geleden vervangen en mijn cabarateur gereinigd voordat ik deze dingen heb gedaan ging de elektrische start al niet zo lekker. alleen het werd steeds slechter opgegeven moment deet die het alleen als die goed warm was en nu hoor je alleen een klikje en doet die niks meer iemand die advies heeft alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Elektrische storingen zoek je door systematisch te werk te gaan.

Je hoort her relais klikken, dit betekent het stuurcircuit, dus de spanning van het contactslot, de remhevelschakelaar, het remlicht, de startknop en alle bekabeling tussen deze componenten, in orde zijn.

controleer het volgende:

1.
Is je accu goed geladen?
Zo nee, controleer de werking van de spanningsregelaar.​
Zo ja ga verder met punt 2.​
2. Is de verbinding in orde tussen de pluspool van de Accu en het startrelais?
3. Is de verbinding in orde tussen het startrelais en de startmotor?
4. Is de startmotor zelf in orde?
5. Is de massa-aansluiting van je motorblok in orde? (goed contact tussen motorblok en minpool van de accu)
6. Is het schakelcontact in je startrelais in orde?

puntje 6 controleer je door de twee dikke draden van het startrelais met elkaar te verbinden, gaat je startmotor dan wel draaien is in jouw situatie het schakelcontact van het startrelais defect en dien je het relais te vervangen.
 
Hierover hebben wij op het forum ook een mooie HowTo staan.
Kan je misschien ook nuttige dingen uithalen.
 
Hierover hebben wij op het forum ook een mooie HowTo staan.
Kan je misschien ook nuttige dingen uithalen.
bedankt voor alle info ga er mee aan de slag
 
Back
Top