Vespa Sprint snor loopt zachter met Malossi Multivar. Ook andere ECU nodig?

Maximize!

New Member
Hi,

We hebben een Multivar gemonteerd op een nieuwe Vespa Sprint snor. 7,5 gram rollers en witte koppelingsveer Hij loopt allen zachter in plaats van harder (18 km/h ipv 28)?
Volgens dealer komt dat omdat dit alleen werkt in combinatie met Malossi ECU?

Weet iemand of dat klopt?

Alvast bedankt voor het antwoord
 
Advertisement - register to remove this

Op een snor moet je geen multivar monteren. Daar gaat hij inderdaad slechter van lopen. Met een ecu is dit wel te verhelpen maar dan gaat je scooter wel veel te hard voor een snor.

Ik zou dan eerder een brom ecu nemen ipv een malossi ecu. Met de brom ga je dan ongeveer 54 en met de malossi ongeveer 60.

Je kan het beste gewoon de multivar eruit halen en de standaard vario erin zetten.
 
Bedankt voor je reply. Inmiddels hebben we het probleem opgelost; de oude vario er weer in met de nieuwe 7.5 grams rollers en de Multivar koppelingsveer: 40km per uur!
 
He? Heb je 2 accounts?

Ok, dat zal dan wel tegen de 35 echte kilometers per uur zijn. Vond het al raar dat je zo snel ging met een snor ecu
 
Hi,

We hebben een Multivar gemonteerd op een nieuwe Vespa Sprint snor. 7,5 gram rollers en witte koppelingsveer Hij loopt allen zachter in plaats van harder (18 km/h ipv 28)?
Volgens dealer komt dat omdat dit alleen werkt in combinatie met Malossi ECU?

Weet iemand of dat klopt?

Alvast bedankt voor het antwoord

Ja dat klopt, dit is al bewezen door Joey schaar op zijn kanaal.. Alleen multivar doet niks voor een snor model.
 
Multivar doet wel iets op een snor versie. Ik heb een Sprint 4 takt 2 V, onbegrensde CDI ingedaan en met origine variateur met 6.5 gr rollen loopt deze scooter 54 km teller en 49-50 gps. Daarna Malossi variateur met Malossi 6.1 grams rollen nu 60 op teller en 55-56 gps snelheid. Tevens witte drukveer geplaatst. Loopt top nu
 
Multivar doet wel iets op een snor versie. Ik heb een Sprint 4 takt 2 V, onbegrensde CDI ingedaan en met origine variateur met 6.5 gr rollen loopt deze scooter 54 km teller en 49-50 gps. Daarna Malossi variateur met Malossi 6.1 grams rollen nu 60 op teller en 55-56 gps snelheid. Tevens witte drukveer geplaatst. Loopt top nu
Ze praten over een iGet volgens mij
 
Back
Top