Vespa Sprint/Primavera Injectie TPS sensor

Emirhan

Well-Known Member
Ter documentatie:
Veel mensen maken de fout om aan deze schroef te draaien omdat ze denken dat dit de stationairschroef is voor de Vespa injectie modellen.
Dit is NIET het geval. Als je deze scooter zonder live data aandraait, zal de scooter een slechte stationair toerental hebben, de scooter zal uitvallen en lastig starten.
Bij oudere Vespa modellen die gebruik maakten van injectie, dus de GTS, ET (etc) modellen, moest je hem dus uitlezen en weer inleren via de computer.

1606088386255.png1606088400272.png

Bij de nieuwe Vespa varianten, kan je de TPS sensor ook zo kalibreren:

TPS (Throttle Position Sensor) kalibreren:
1. De gashandel in de gesloten stand zetten en het contact aanzetten, het check-engine lampje zal nu knipperen.
2. Zet het contact nu uit en zet het contact vervolgens aan - uit en weer aan en laat deze in de aan positie staan, het check-engine lampje zal nu gaan knipperen.
3. Zet het contact nu uit en voer bovenstaande stappen opnieuw uit met de gashandel in de volledig geopende stand.

Ik dacht ik document het even, voor als iemand dit per ongeluk heeft gedaan. Dit soort kennis vind je nauwelijks op het internet, daarom dacht ik, ik deel het even. Want ik was namelijk die stomme sukkel die aan die 'stationairschroef' is gaan draaien. Tegenwoordig weet ik beter :D

@emfascooters op Instagram - Stuur een DM als je meer informatie nodig hebt/als het niet is gelukt.

Sleutelwoorden voor de mensen die via Google het probleem proberen te vinden:
vespa sprint start slecht injectie
vespa sprint injectie valt uit
vespa primavera start slecht injectie
vespa primavera injectie valt uit
vespa sprint injectie valt uit bij stationair
vespa sprint injectie valt uit stationair
vespa primavera valt uit stationair
vespa primavera valt uit bij stationair
vespa primavera tps sensor
vespa sprint tps sensor
vespa sprint injectie tps sensor
vespa primavera tps sensor
vespa injectie loopt niet goed
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt om deze informatie hier te delen, was bijna van plan om ook eens aan deze schroef te gaan draaien omdat mijn injectie scooter slecht stationair loopt. Ik vraag me alleen af of er überhaupt een stationairschroef is? En zoniet, hoe zorg ik er dan voor dat mijn scooter weer lekker draait op stationair?
 
Back
Top