Naomi

New Member
Hoi,
ik heb een vespa sprint iget die momenteel rond de 53 loopt en wel een redelijke optrek heeft. Ik zat er aan te denken om een 80cc erin te doen, ik wil namelijk dat de optrek beter wordt en de topsnelheid een beetje hoger wordt. is het verstandig om daarvoor een 80cc erin te doen?

ik wil namelijk rond de 65 gaan en gewoon een hele snelle optrek, ook wil ik wel een begrenzer uiteindelijk.
 
Advertisement - register to remove this

Een 80cc helpt nauwelijks met de top. Die wordt dan wel 65 (wat ook met een 50c haabaar is) maar dan draai je wel 10k toeren. Heb je dus eigenlijk bijna niks aan
 
Nee is niet haalbaar. Er zit geen vermogen in een 50cc 4t dus er is ook niks uit te halen. Heb het al meerdere keren geprobeert maar zelfs met een perfecte afstelling is de optrek best slecht.

Goedkoop en vespa zijn trouwens niet echt 2 dingen die samengaan. Wil je er een 80cc op zetten ben je voor de hele kit + montage kosten ong 800 euro kwijt. En nog meer als je ook nog een begrenzer wilt
 
Last edited:
Zeker waar maar i.c.m. de juiste rollen (7,5gr) kom je net wat vlotter mee in het verkeer. Ik zou deze stap zeker overwegen vóór de overstap naar 80cc.
Bij een Multivar worden 6.1 rollen geleverd.
Dat rijdt ook goed.
 
80cc heeft zeker veel zin voor de optrek en als je de vertanding ook aanpast gaat de top ook omhoog. Een maat van me rijdt met een wheelie weg bij het stoplicht met half gas dus het helpt zeker wel. Ik heb zelf een thndr ecu met malossi vario dit heeft qua top en optrek wel redelijk geholpen maar het is niet snel ofzo. Dus ik denk dat ik zelf wel voor 80cc ga
 
Heb zelf een chinese vespa euro2, heb daar 70cc ingepropt look als een jekko! meer koppel en hogere top! (80 op teller, 65 gps)
je weet dat de top niet alleen aan de hoeveelheid cc's ligt he.....
Post automatically merged:

Door een 80 cc te monteren en zwaardere rollen te plaatsen krijg je geen hogere top. Dan moet je ook de vertanding aanpassen. Maar hier zal je met een 50cc ook een hogere top van krijgen.
Het ging hier trouwens alleen om een 80cc, en niet ook een langere vertanding. Dus geen hogere top
 
Last edited:
je weet dat de top niet alleen aan de hoeveelheid cc's ligt he.....
Post automatically merged:

Door een 80 cc te monteren en zwaardere rollen te plaatsen krijg je geen hogere top. Dan moet je ook de vertanding aanpassen. Maar hier zal je met een 50cc ook een hogere top van krijgen.
Het ging hier trouwens alleen om een 80cc, en niet ook een langere vertanding. Dus geen hogere top
Vgm ja de top met alleen een 80cc 65 dat is bij mijn maar ook zo
 
80cc heeft zeker veel zin voor de optrek en als je de vertanding ook aanpast gaat de top ook omhoog. Een maat van me rijdt met een wheelie weg bij het stoplicht met half gas dus het helpt zeker wel. Ik heb zelf een thndr ecu met malossi vario dit heeft qua top en optrek wel redelijk geholpen maar het is niet snel ofzo. Dus ik denk dat ik zelf wel voor 80cc ga
zou je de specs van je "maat" kunnen geven (z'n scooter en wat hij erin heeft zitten)?
 
Back
Top