vespa sprint iget

Ja dus tegen beterweten in malossi cdu gemonteerd.
onmogelijk in te leren. bleek dat er in verpakking niet de juiste cdi zat .
op handleiding en doos juiste nr maar op cdi ander nr.
spreken over een iget 3v scoot bwj 2019
ben eens benieuwd wat "ZANDRI" hiermee zal doen.
gelukkig kan ik pay pal inschakelen maar vreeeeeees het ergste.
 

Attachments

  • IMG_20200110_230346.jpg
    IMG_20200110_230346.jpg
    106.1 KB · Views: 23
  • IMG_20200110_230355.jpg
    IMG_20200110_230355.jpg
    183.5 KB · Views: 21
  • IMG_20200110_230411.jpg
    IMG_20200110_230411.jpg
    153.7 KB · Views: 21
  • IMG_20200110_230618.jpg
    IMG_20200110_230618.jpg
    195.4 KB · Views: 23
  • IMG_20200110_230648.jpg
    IMG_20200110_230648.jpg
    161.4 KB · Views: 28
Had de eerste keer ook een verkeerde, de opvoerpomp bleef toen lopen continu. Welke je nu precies zou moeten hebben weet ik ook niet, het is lastig met die nummers, ook aan jouw foto's te zien. Als je nu echt weinig rijdt, dan zou ik de scooter gewoon origineel laten. Die 5 km scheelt echt niet veel, alleen wel als je dagelijks rijdt en lange stukken.
 
Welke maat is de moer van de koppeling die je moet los maken voor montage veer.
ik moet toch
een deblokeersleutel bestellen. ik denk maat 34.
Vespa sprint .primavera iget 4t3v bwjr 2019
grtn tanguy
 
Ik weet het een belachelijke vraag maar heb nog niks opengemaakt.
wil montage doen en terug rijden.

grt Tanguy
Gewoon een originele deblokkeersleutel halen, speciaal voor de koppeling.
Volgens mij uit mijn hoofd dop/sleutel 24 voor de moer. Je moet beetje passen en meten als je een doppenset heb liggen. Anders eentje kopen, kost 25 euro ofs
 
Jouw verhaal rammelt aan alle kanten man. Wat heb je nu, een ECU die het niet doet, en je wil de drukveer gaan veranderen. Snap er helemaal niets meer van. En vertel is wat je met die scooter wil gaan doen. Want ik blijf wel benieuwd hoe het gaat aflopen natuurlijk:rolleyes:
 
Jouw verhaal rammelt aan alle kanten man. Wat heb je nu, een ECU die het niet doet, en je wil de drukveer gaan veranderen. Snap er helemaal niets meer van. En vertel is wat je met die scooter wil gaan doen. Want ik blijf wel benieuwd hoe het gaat aflopen natuurlijk:rolleyes:

Zal speciaal voor jou alles op een rijtje zetten:

De TS wilde graag zijn Primavera injectie wat harder laten gaan en wat harder laten optrekken. Ik heb hem geadviseerd om Joeyschaar zijn video te bekijken, dat snapte hij niet helemaal. Ik heb dus alles in mijn eigen bewoording vertelt en hij snapte dat, hij had ook nog een Malossi ECU liggen, maar dit is dus de verkeerde. Hij dacht dat je dit evt kon ruilen tegen een malossi multivar die IK heb aangeraden in mijn vorige posts om zo snel mogelijk op te trekken de de snelheid nog rollerbank proof te houden. Nu heeft hij waarschijnlijk de multivar gehaald.

Nu, in zijn laatste post, wil hij graag weten wat de bedoeling is van de koppeling demonteren. Dus ik zeg een deblokkeersleutel en dop/sleutel 24.

Ik hoop dat je het nu wel begrijpt, alleen de topic is een beetje een rommeltje geworden. Dit is dus de samenvatting.
 
Ok sorry sorry sorry sorry voor de misverstanden.
Ik probeer ook maar inlichtingen te krijgen hoor. ik heb er dik spijt in dat ik je raad niet opvolgde maar zat met ecu die ik liggen had.
Bestelde dus de : De malossi mulivar
De malossi rolletjes 7.5 gram
De buzzetti vario blokkeersleutel.
De buzzetti koppeling blokkeersleutel.
2 Originele bouten 6m x 30 (dit om de breekbouten te vervangen)

De rest van het gereedschap heb ik genoeg liggen in mijn werkplaats, alleen was ik er niet zo zot van om een slagmoersleutel te gebruiken op krukas.
Ik heb vroeger daarmee al eens moer gebroken.
Variodeksel of carterdeksel (zoals je het noemt) is er nog niet af.
Daarom vroeg ik welke moer er op de koppeling zat (om veer te vervangen door de witte).
Laat wel eens weten wat het resultaat is.
grtn Tanguy

nogmaals sorry voor misverstanden en ik laat wel iets weten
 
Setje gemonteerd volgens regels van de kunst.
scooter loopt nu 53 km op teller.
moet nog wat ingereden worden denk ik.
voor mij meer dan genoeg. heb enkel dipje om en rond de 25km dan loopt het mooi gelijjkmatig op alles volgens wens.
tip koop nooit de varioblokkeer tool van buzzetti ze zegen een beetje afvijlen om het te laten passen op een iget 4t 3v.
er is meer dan beetje afvijlen mee gemoeid.
grtn Tanguy
 

Attachments

  • buzetti-varioblokkeersleutel-vespa-piaggio-gilera-derbi-aprilia-5425.1d721a.jpg
    buzetti-varioblokkeersleutel-vespa-piaggio-gilera-derbi-aprilia-5425.1d721a.jpg
    19.6 KB · Views: 16
  • IMG_20200123_201349 (1).jpg
    IMG_20200123_201349 (1).jpg
    117 KB · Views: 16
Oeps nog iets.
Als je voorzichtig bent kan je de "breek bouten' mooi losmaken met een "wurgtang". "visegrip" hoef je maar 1:8 slag los te draaien de rest lukt met schroevendraaier.
Uitboren en er een gleuf inslijpen is echt niet nodig.
Dopsleutel die nodig is om moer van vario en koppeling te lossen is 15mm liefst 6kant
Ik doe het liever met sleutel i.p.v ratelaar.
Sleutel om koppelingsveer te vervangen is 34mm of zoals joey het doet met baco.
Terug vastzetten van moeren(15mm).
Met ratelaar ken je je eigen kracht niet.
Aanhaalmoment 50-55Nm.(kijk na)
Als ik naar bandencentrale ga om magnesium (Mercedes amg) winterwielen te plaatsen gebruiken ze ook momentsleutel.
Gebruik ook vet , kopervet is de max maar gewoon vet is ook ok.
Hopelijk ben ik hier iemand mee van dienst


grtn Tanguy
 
Last edited:
Back
Top