Vespa sprint iget start niet

Tristan1203

New Member
Mijn vespa sprint iget deed het eerst prima maar toen starte die niet en tijdens het starten hoorde en voelde ik helemaal niets meer dus hij stopte met starten zegmaar bendix is goed accu is vol zekeringen zien er oke uit alleen de startmoter krijgt geen stroom iemand een idee hoe dat kan komen ?
 
Advertisement - register to remove this

Het relais er tussenuit halen en de draden die van de accu naar de startmotor gaat tegen elkaar houden.

Ben je alle mogelijke problemen die hier genoemd zijn al gecontrolleerd?
 
@Anwrs ,

ik zie dat je nieuw bent, welkom op dit forum.
Beter een eigen draadje aanmaken, want ik denk niet dat je nog een antwoord krijgt van @Tristan1203.
De topicstarter heeft al meer dan één jaar dit forum niet meer bezocht.

Maar goed ik zie dat je inmiddels een reactie hebt gekregen van @4slaf4life.
Dan zullen we hier maar even verder doen ook al wordt het hier een boeltje.

Misschien kun je even wat vraagjes beantwoorden zodat we je wat gerichter kunnen helpen.
Want je zegt wel "ik heb hetzelfde probleem" maar is dit wel zo?

  • Is je accu goed geladen?
  • Werkt je remlicht?
  • Hoor je een klik uit het startrelais als je de startknop drukt?
  • Doet de startmotor helemaal niks of hoor je hem wel even reageren?
Als je de eerste 3 vragen met ja kunt beantwoorden, is vermoedelijk het contact van je startrelais defect en kun je dit even proberen wat @4slaf4life in zijn post #9 voorstelt.
Draait de startmotor dan wel, zit het probleem in je startrelais en moet je dit vervangen.

Edit: De draden waarover @4slaf4life het heeft, zijn die twee dikke draden bij je startrelais
 
@Anwrs ,

ik zie dat je nieuw bent, welkom op dit forum.
Beter een eigen draadje aanmaken, want ik denk niet dat je nog een antwoord krijgt van @Tristan1203.
De topicstarter heeft al meer dan één jaar dit forum niet meer bezocht.

Maar goed ik zie dat je inmiddels een reactie hebt gekregen van @4slaf4life.
Dan zullen we hier maar even verder doen ook al wordt het hier een boeltje.

Misschien kun je even wat vraagjes beantwoorden zodat we je wat gerichter kunnen helpen.
Want je zegt wel "ik heb hetzelfde probleem" maar is dit wel zo?

  • Is je accu goed geladen?
  • Werkt je remlicht?
  • Hoor je een klik uit het startrelais als je de startknop drukt?
  • Doet de startmotor helemaal niks of hoor je hem wel even reageren?
Als je de eerste 3 vragen met ja kunt beantwoorden, is vermoedelijk het contact van je startrelais defect en kun je dit even proberen wat @4slaf4life in zijn post #9 voorstelt.
Draait de startmotor dan wel, zit het probleem in je startrelais en moet je dit vervangen.

Edit: De draden waarover @4slaf4life het heeft, zijn die twee dikke draden bij je startrelais
Hey dankjewel voor je reactie,

Ja de accu is goed geladen,
Ja de remlichten alarm, lampen etc werken.
Nee als ik de startknop indruk hoor ik helemaal niks, ook als ik het contact aan zet dan hoor ik niks, op mijn vorige vespa 2018 iget hoorde ik toen wel een geluidje misschien van een sensor ofzo die hoor ik nu ook niet.
Ik ga morgen kijken of de startmotor het doet zonder de relais.
 
Back
Top