Vespa sprint iget start niet snor

Anwrs

New Member
Hallo,

Ik heb dus een scooter gekregen een vespa sprint iget uit 2020, alleen hij start niet. Benzine zit erin en alles doet het kwa lichten alarm etc dus aan de accu ligt het niet.
Ik had hier voor een vespa uit 2018 en toen ik het contact aan zetten hoorde ik een zacht geluidje vanuit het motor een soort sensor en toen kon ik hem starten, bij deze hoor ik helemaal niks niet eens de start motor.

Weet iemand wat er mis kan zijn of heeft dit probleem ook gehad?
 
Advertisement - register to remove this

  • Heb je remlicht?
  • Hoor je een klik uit het startrelais als je de startknop drukt?
Heb je beide vragen met ja beantwoord is vermoedelijk het contact in je startrelais defect en om dit te testen doe het volgende:

  • Zoek je startrelais op.
  • Maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden van het startrelais.
Als de startmotor nu wel draait is het startrelais defect en moet je dit vervangen.
 
Dat zachte geluidje is je benzinepomp. Hoor je die niet dan start hij sws niet.

Alarm heeft maar heel weinig stroom nodig dus garandeerd niks over de staat van de accu.

Ben je alle zekeringen al nagelopen? De plek waar die zitten zou in de handleiding moeten staan(er kunnen op verschillende plekken zekeringen zitten)
 
Dat zachte geluidje is je benzinepomp. Hoor je die niet dan start hij sws niet.

Alarm heeft maar heel weinig stroom nodig dus garandeerd niks over de staat van de accu.

Ben je alle zekeringen al nagelopen? De plek waar die zitten zou in de handleiding moeten staan(er kunnen op verschillende plekken zekeringen zitten)
Ahaa,

Nee diee hoor ik indd niet. Remlichten etc doen het wel.

Zekeringen heb ik nog niet gecontroleerd allemaal maar ik hoor sws geen klik als ik hen probeer te starten.

Dankje
 
Back
Top