Waardoor is het onderhoud duurder met injectie modellen?De carburateur modellen (tot 2017) is goedkoper om op te voeren en voor onderhoud
Bougie en wat meer arbeidWaardoor is het onderhoud duurder met injectie modellen?
Ik ben voorstander van injectie motoren, don't get me wrong, maar iGet is indd wat duurder in het algemeen. Maar dat mag ook wel.De bougie is inderdaad 15 euro duurder. Dat is niet echt aanzienlijk veel.
En wat is de extra arbeid? Heb (behalve 1 extra klep stellen, wat misshien 2 minuten extra tijd kostte) geen verschil gemerkt vergeleken met een 2v
Ik heb zelf een Iget sprint uit 2018 en merk dat er soms een probleem is met starten, ik denk dat de injectie een storing heet... dan wil de scooter niet starten en je kan natuurlijk ook niet kicken, als je dan een uur wacht start die alsof er niks aan de hand is. heb it nu een stuk of 3 keer gehad maar verder nog niet echt andere kwaaltjes.Hebben injectie motoren ook nog bepaalde kwaaltjes die vaak voorkomen?
Hebben injectie motoren ook nog bepaalde kwaaltjes die vaak voorkomen?
Het gaat vooral om het opvoeren van de scooter. Zo is de begrenzer apart van de ECU. En dus betaal je daar al 250 euro meer. Het ligt volledig aan de snelheid die je wil behalen. Als jij een 80cc kit wil dan ben je al gauw 500-700 euro kwijt. Als jij lekker 60 of langzamer wil rijden is injectie gewoon lekker rijden. Alles daarboven zou ik voor een carburateur scooter kijken.Waardoor is het onderhoud duurder met injectie modellen?
Je hebt gelijk. Onderhoud is niet veel duurder. Zal een 3 tientjes zijn per beurt.Weet ik. Maar het ging over onderhoud
Uiteraard scheelt het om het zelf te doen. De meeste zaken vragen al gauw €1 per minuut. Dan gaat het hard in de portemonnee. Ik raad vaak aan bij iemand te laten doen die het leuk vind om te doen en er een leuk prijsje van kan maken. Deze mensen weten meestal gewoon wat ze doen en nemen meer tijd voor de scooter dan de meeste zaken.En 15 als je het zelf doet