Vespa sprint iget problemen

Pieterpat

New Member
Hallo iedereen, ik sta op het punt om een vespa sprint iget 2021 te kopen, er wordt gezegd door mensen om me heen dat de injectie motoren veel problemen veroorzaken en dat ik beter voor een vespa met carburateur kan gaan. Wie heeft er ervaring mee en kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Daan Montuur

New Member
De carburateur modellen (tot 2017) is goedkoper om op te voeren en voor onderhoud. Voor de injectie modellen ga je al gauw naar hinderden euro’s. Daarnaast rijd ik zelf ook expres de 2017 om de bovenstaande reden en omdat ik het gewoon veel leuker rijden vindt. (De kick is ook wel is handig!)
 

4slaf4life

Well-Known Member
De bougie is inderdaad 15 euro duurder. Dat is niet echt aanzienlijk veel.
En wat is de extra arbeid? Heb (behalve 1 extra klep stellen, wat misshien 2 minuten extra tijd kostte) geen verschil gemerkt vergeleken met een 2v
 

Emirhan

Active Member
De bougie is inderdaad 15 euro duurder. Dat is niet echt aanzienlijk veel.
En wat is de extra arbeid? Heb (behalve 1 extra klep stellen, wat misshien 2 minuten extra tijd kostte) geen verschil gemerkt vergeleken met een 2v
Ik ben voorstander van injectie motoren, don't get me wrong, maar iGet is indd wat duurder in het algemeen. Maar dat mag ook wel.

Extra arbeid is bv de extra moeite om de kleppen te stellen, bougie is dieper en heeft een rubberen pakking, sommige dingen zijn lastiger om bij te komen etc.
 

pieterweghorst

New Member
Hebben injectie motoren ook nog bepaalde kwaaltjes die vaak voorkomen?
Ik heb zelf een Iget sprint uit 2018 en merk dat er soms een probleem is met starten, ik denk dat de injectie een storing heet... dan wil de scooter niet starten en je kan natuurlijk ook niet kicken, als je dan een uur wacht start die alsof er niks aan de hand is. heb it nu een stuk of 3 keer gehad maar verder nog niet echt andere kwaaltjes.
 

Daan Montuur

New Member
Hebben injectie motoren ook nog bepaalde kwaaltjes die vaak voorkomen?
Waardoor is het onderhoud duurder met injectie modellen?
Het gaat vooral om het opvoeren van de scooter. Zo is de begrenzer apart van de ECU. En dus betaal je daar al 250 euro meer. Het ligt volledig aan de snelheid die je wil behalen. Als jij een 80cc kit wil dan ben je al gauw 500-700 euro kwijt. Als jij lekker 60 of langzamer wil rijden is injectie gewoon lekker rijden. Alles daarboven zou ik voor een carburateur scooter kijken.
 

Daan Montuur

New Member
En 15 als je het zelf doet
Uiteraard scheelt het om het zelf te doen. De meeste zaken vragen al gauw €1 per minuut. Dan gaat het hard in de portemonnee. Ik raad vaak aan bij iemand te laten doen die het leuk vind om te doen en er een leuk prijsje van kan maken. Deze mensen weten meestal gewoon wat ze doen en nemen meer tijd voor de scooter dan de meeste zaken.
 

rank1

Member
ik had een 4t v2 en een liberty met iget blok.nou als iemand hoort injectie dan denkt gelijk aan die ouwe ditech nachtmerrie.bij 4t is het helemaal niet zo.die blokken zijn goed,zuinig wel goede accu nodig anders start ie niet daarom ook geen kickstart nodig want zonder accu krijgt elektra geen stroom.je hoeft niet meer te afstellen.Tuning is ook beperkt zoals met een carb blok dus je zal nooit zo snel gaan als een 2t.Het is belangrijk dat jij geen e10 benzine tankt want die troep maakt de benzinepomp,filter en injector stuk.
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top