vespade
New Member
Ik ben bezig om mijn vespa sprint snor om te zetten naar brom. Dit is een 2018 sprint iget e4 met 27k op de teller. Ik ben begonnen met verwijderen van de varioring en aanpassen van de bolletjes (7g). Daardoor reed de scooter 33 op de teller (reed en starte goed). Daarna de ECU vervangen door een brom versie (markplaats; orginele piaggio), en de snor luchtslang vervangen door een malossi 45 km/versie (nieuw). Heb ook alle olieën en bougie vervangen.
De scooter start met de nieuwe ECU slecht, moet flink gas bijgeven. Met de snor ecu was dat niet nodig. Wil dan ook niet stationair draaien. Pas na rijden als hij warm is wil hij stationair blijven rijden. Op zich rijdt hij verder wel prima (wel heel langzaam optrekken) en eindigt dan bij 39/40 km/h. Harder wil hij niet.
Ik heb meerdere keren geprobeerd een TPS reset te doen, maar maakte geen verschil.
Ligt dit aan de ECU? Of moet ik nog iets anders aanpassen om naar 45+ snelheden te gaan?
De scooter start met de nieuwe ECU slecht, moet flink gas bijgeven. Met de snor ecu was dat niet nodig. Wil dan ook niet stationair draaien. Pas na rijden als hij warm is wil hij stationair blijven rijden. Op zich rijdt hij verder wel prima (wel heel langzaam optrekken) en eindigt dan bij 39/40 km/h. Harder wil hij niet.
Ik heb meerdere keren geprobeerd een TPS reset te doen, maar maakte geen verschil.
Ligt dit aan de ECU? Of moet ik nog iets anders aanpassen om naar 45+ snelheden te gaan?