Vespa Sprint Iget 2018 snor terugvoeren.

faxe23

New Member
Dag Allen, Ik wil mijn Vespa laten omkeuren naar geelkenteken. Nu is het probleem dat mijn 54 km/u op de teller loopt en daarmee dus te hard. Ik moet alleen voor de keuring mijn scooter iets zachter laten lopen. Iemand een idee hoe ik dat het makkelijkst en zo goedkoop mogelijk kan doen? het gaat om een Vespa Sprint Iget 2018 met een blauwe ecu, malossi multivar en 7,1 rolletjes erin. Stel ik haal een ''Varioring Piaggio & Vespa 2,5mm Origineel'' zou dat genoeg wezen? Ik ben benieuwd naar jullie tips:)
 
Advertisement - register to remove this

Als die op teller 54 km/p loopt dan pakt die op de rollerbank altijd lager uit.
Probeer eens een GPS meting te doen.
Je mag maximaal 54 km/p op de rollerbank voor de snor naar brom keruing
 
Als die op teller 54 km/p loopt dan pakt die op de rollerbank altijd lager uit.
Probeer eens een GPS meting te doen.
Je mag maximaal 54 km/p op de rollerbank voor de snor naar brom keruing
Bedankt voor je bericht! Klopt hoor, helaas is mijn scooterzaak het er niet mee eens. Ik was vanochtend bij de scooterzaak om het te laten keuren, maar hij loopt volgens hun te hard om de scooter te laten keuren. Dus vandaar dat het echt puur voor het keuren is.
 
Hoe weet je scooter zaak dat je dan 54 km/p op teller kan rijden ? :)
Lijkt me sterk dat ze dat ding op de rollerbank zetten i.p.v een rondje te rijden.
Post automatically merged:

Trouwens een varioring is prima.
Let op de dikte van de ring! Hoe dikker de ring hoe meer snelheid hij van de top afhaalt.
Dus een dunnere ring zal bijvoorbeeld maar 5km/p minder hard gaan i.pv een dikke die 15km/p van je top haalt.

Dit heb ik geleerd van een keur meester die dat tegen mij zei bij een omkeuring.
 
Hoe weet je scooter zaak dat je dan 54 km/p op teller kan rijden ? :)
Lijkt me sterk dat ze dat ding op de rollerbank zetten i.p.v een rondje te rijden.
Ze vroegen aan mij hoe hard de scooter loopt en als de scooter te hard loopt moet ik de scooter 2 maal laten keuren en dat voorkom ik liever. Ik denk zelf ook dat ik net op het randje zit maar ik wil het risico niet lopen om 2 keer 95 euro (keurings kosten bij mijn scooterzaak) te betalen.
 
Jazeker! Ik weet wel dat die van Malossi die van 7mm echt zwaar begrends.
Uit ervaring met die ring er in ging die scooter nog maar 35 i.p.v. 50.

Als je een varioring van 2,5mm gaat halen. Meet van te voren de diameter van de variobus. Zodat die goed past op je variobus.
 
Ze vroegen aan mij hoe hard de scooter loopt en als de scooter te hard loopt moet ik de scooter 2 maal laten keuren en dat voorkom ik liever. Ik denk zelf ook dat ik net op het randje zit maar ik wil het risico niet lopen om 2 keer 95 euro (keurings kosten bij mijn scooterzaak) te betalen.
Dat vind ik dan goed waardeloos van zo'n scooterzaak, zij zijn juist degene die dat kunnen verhelpen.
Op een RDW keuringsstation wordt alleen gekeurd en net gerpareerd of gesleuteld.
Maar een scooterzaak heeft toch monteurs in dienst ? (soort van)
Ik dacht eigenlijk dat het idee is dat een scooterzaak de scooter ook kan aanpassen naar de juiste snelheid en dan gelijk keuren.
 
Back
Top