Vespa sprint houd in op top met vol gas

Brian6487

Well-Known Member
Hoi ik zal me even voorstellen ik ben Brian,
Ik ben in het bezit van een Vespa sprint 2015
4takt 2v
Nu is alles standaard behalve de Cdi (Ducati geel)
Sproeier 78
Rollen 6.1
Bij vol gas gaat hij licht haperen (inhouden)
Als ik iets minder gas geef rijd hij beter.
En met sproeier 80 rijd hij slechter
en met sproeier 75 iets beter maar nog steeds beetje inhouden op top.
Kleppen zijn gesteld
Nieuwe v snaar
Carb schoon gemaakt
Extra massa kabel geprobeerd zonder succes
Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem ben al weken bezig met van alles proberen maar helaas zonder succes.
 
Advertisement - register to remove this

De electroden van de bougie moeten koffie bruin zijn. Zijn deze wit grijs mort er een hogere sproeier in.
Is de bougie zwart heb je er een te grote sproeier in.

Koffiebruin wil je hebben.
 
Oke ga ik dat vandaag of morgen even testen.
Het vreemde is dat hij een beetje inhoud op top en dan weer wil gaan dan weer wat inhoud en weer gaat.
 
Weet iemand toevallig of het verschil maakt tussen een spruitstuk van een
Vespa Lx,s Zip etc.(kort blok)
Als van een Vespa sprint Lang blok
Ik heb er 1 op van een Vespa (kort blok)
maar zag op internet dat je een aparte heb voor een lang blok zoals sprint en fly enz.
Kan dit problemen veroorzaken als hij korter is als het originele spruitstuk.
Hoor graag van jullie
Post automatically merged:

Misschien dat daar mijn probleem kan liggen
Vandaar mijn vraag
Mvg Brian
 
En ik ben er vandaag ook achter gekomen dat het geen verschil maakt tussen een Ducati gele Cdi of Ducati grijze (onbegrensde) Cdi
Hij trekt goed op maar blijf hangen en ligt haperen op top (45-48) km zakt soms terug naar 35-40 bij vol gas en gaat dan bijna niet naar de 50 pas als ik weer ff ergens stop en weer ga,
Nog nooit meegemaakt met alle eerdere 4takts 2v die ik heb gehad
Ben radeloos
Wie kan me helpen
 
Heb vandaag een nieuwe achterkoppeling erin gezet met Malossi witte druk en trekveren en wat denk je… hij houd niet meer in en rijd 50 zonder wind met gele Cdi en rijd 60 met grijze Cdi
Dus lag heel gek aan de achterkoppeling of aan de drukveer misschien ik weet het niet
Misschien dat iemand het weet wat het probleem geweest kon zijn.
Mvg Brian
 
Heb vandaag een nieuwe achterkoppeling erin gezet met Malossi witte druk en trekveren en wat denk je… hij houd niet meer in en rijd 50 zonder wind met gele Cdi en rijd 60 met grijze Cdi
Dus lag heel gek aan de achterkoppeling of aan de drukveer misschien ik weet het niet
Misschien dat iemand het weet wat het probleem geweest kon zijn.
Mvg Brian
Hoi Brian, had jij ook last van enorm benzine verbruik? Mijne heeft nu zo’n beetje exact hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft
 
Back
Top