Vespa sprint carterkap

Milan071

New Member
Goede dag ik heb een Vespa sprint euro 5 mijn vraag is kan ik der een carterkap op zetten met kick start of is die op geen enkele manier mogelijk
 
Advertisement - register to remove this

Ja hoor dat kan, verrassend genoeg!
Kun je meteen kijken of ie dan wel start. Ik heb een zip e5, maar die krijg ik niet aan het starten met de kick. Wel pruttelt ie eventjes.
Met een kapotte accu lukt het waarschijnlijk ook niet, maar volgens mij is je accu nog wel ok
 
Met een kapotte of lege accu gaat een E5 nooit starten , de brandstof pomp gaat niet draaien omdat er geen stroom is.
Post automatically merged:

Maar ,, ik vind een Kickstart er op zeker niet verkeerd , stel .. de accu is bijna leeg , maar met Kicken wek je net genoeg stroom op om te starten ..
Een rot eind duwen naar huis word je niet vrolijk van .
 
Last edited:
@Brute-Force: goed opgemerkt van de benzinepomp!
Dat is dus ook een van de dingen die met het contact aan moet werken. Bij de Zip en Vespa hoor je dan 3 seconden de pomp even zoemen.
Wanneer je dan gaat kicken gaat de brandstof pomp onmiddelijk zoemen, omdat de ECU denkt dat dat de motor gestart wordt
Als er maar genoeg stroom in de accu zit.
Want je wekt met kicken wel stroom op, maar die gaat eerst naar je accu, en wanneer die te leeg is, pakt die alle stroom het eerst.
Ben benieuwd of Milan weer nieuws heeft binnenkort!
 
Nou, voor alle duidelijkheid nog even:
Mijn ZIP E5 met ouderwets carterdeksel is met een goede accu, toch wel aan te krijgen met de kickstarter. Technisch gezien kan dat dus.
Maar wanneer je een goede accu hebt, waarom zou je dan niet je startmotor gebruiken?
Afijn, wanneer de accu slecht is, of bijna leeg, krijg je m kickend waarschijnlijk niet aan de praat, en dan is de vertrouwde vliegwiel magneet ontsteking zonder injectie een redder in de nood.
 
injectie blijft injectie.lees over ditech dan weet jij t antwoord waarom het niet kan.
Stel ... je accu is goed , zit vol stroom , maar je startmotor is kapot .
Dan kan je iig dat ding aantrappen.
En waarom er standaard geen kickstart ( meer ) opzit ? Bezuiniging.
Hoe start dat ding ??
1 : De startmotor drijft de Krukas aan .
2 : De Kickstart drijft de Krukas aan .
Komt imo op hetzelfde neer , alleen Electrisch starten is makkelijker / Luxer.
 
Mijn Bus van het werk is ook een Hi-Tec Injectie toestand , stond tijdje geleden ook bijna zonder stroom ,, Paar Collega`s duwen , Contact aan , in zijn 2 , Koppeling loslaten .
Wat denk je ?? gewoon aanslaan met een accu die te weinig stroom had voor de start Motor.
Ra Ra hoe kan DAT dan ??
 
Nee niet waar wat jij zegt.
Niet door bezuiniging maar omdat al je injectie onderdelen constant stroom vreten en behoorlijk veel ook
.Je hebt niet voor niks een 9ah sterker accu nodig om de boel te kunnen starten.
Als er maar een onderdeel niet genoeg stroom krijgt de rest staat ook stil.Zelfde gebeurt bij een auto.Je krijgt dan check engine melding.
Nieuwste ontstekingen werken niet zonder accu.
Motorscooters hebben ook niet voor niks geen kickstarter.
Sorry, maar hoe is dit een reden voor het ontbreken van een kickstart?
:tearsofjoy:

'Ja er zit geen spoiler op, want de stuurkap is al mooi gevormd. '

Daarnaast is 9ah de capaciteit en niet de stroomsterkte.
 
Back
Top